۰ نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

مترو امن است/ قول ساماندهی بساط گستران در ایستگاه‌های مترو

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 383313
مترو امن است/ قول ساماندهی بساط گستران در ایستگاه‌های مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: حدود 12هزار کپسول آتش‌نشانی در ایستگاه‌های مترو تهران وجود دارد که بعد از اتمام انقضا، تعویض می‌شوند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ فرنوش نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایستگاه‌های آتش‌نشانی از نظر خطر آتش‌سوزی امن نیستند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: حدود 20 سال از بهره‌برداری مترو می‌گذرد و در این مدت ما حادثه مهیبی نداشتیم. مرکز کنترل ما فعال است و همه تجهیزات به صورت دائم رصد می‌شود.

او ادامه داد: بیش از 12 هزار کپسول آتش‌نشانی در ایستگاه‌ها وجود دارند که بعد از اتمام انقضا تعویض می‌شوند. شبکه‌های متروی دنیا در این زمینه استانداردهایی دارند که متروی تهران نیز تفاوتی با آن‍ها ندارد.

نوبخت با بیان اینکه روزانه یک میلیون و 800 سفر با مترو انجام می‌شود، اظهار کرد: در هر ایستگاه به طور متوسط 15 نفر فعالیت می‌کنند  و اگر نظارت و امنیت وجود نداشت به هیچ عنوان اجازه حضور شهروندان را در ایستگاه نمی‌دادیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو درباره حضور دستفروشان در ایستگاه‌های مترو و احتمال وقوع خطر نیز گفت: حضور دستفروشان نسبت به دو سال پیش ساماندهی بیشتری شده و دیگر مانند گذشته اجازه نمی‌دهیم در ایستگاه‌ها بساط گستری کنند اما در عین حال منکر نمی‌شوم که دستفروش هست  و در این ارتباط نیازمند کمک شهروندان هستیم.

نوبخت ادامه داد: اگر مردم از دستفروشان خرید نکنند به مرور تعدادشان کم خواهد شد. بخش عمده مشکل ما در این حوزه فرهنگی اجتماعی است و اگر مردم همراهی نکنند ما  اقدام خاصی نمی‌توانیم کنیم. دستفروشان به عنوان مسافر وارد مترو شده و اقدام به فروش اجناس می‌کنند، نمی‌توانیم جلوی ورودشان را بگیریم.

او اما در نهایت قول داد که جلوی فعالیت دستفروشان را در ایستگاه‌های مترو مانند ایستگاه امام خمینی که باعث بروز خطر می‌شود را بگیرد.