۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

همشهری درباره واگذاری مجلات به بخش خصوصی در صحن شورا گزارش دهد

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 382722
همشهری درباره واگذاری مجلات به بخش خصوصی در صحن شورا گزارش دهد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: یکسال از واگذاری گروه مجلات همشهری به بخش خصوصی می‌گذرد و مدیرعامل این موسسه درباره خروجی این واگذاری باید در صحن شورا گزارش دهد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ بیش از یکسال از واگذاری گروه مجلات همشهری به فردی به نام علی رزاقی‌بهار می‌گذرد. واگذاری که در زمان خود جنجال‌های بسیاری برپا کرد و منتقدان آن بر این باور بودند که قرارداد شفاف نبوده و در عین حال فردی هم که مسئولیت را بر عهده گرفته، شناخته شده برای جامعه مطبوعات ایران نیست.

 حالا اما یکسال از این واگذاری پر حاشیه می‌گذرد و  گروه مجلات  همشهری در سکوت خبری به کار خود ادامه می‌دهد. در آن زمان مدیران وقت موسسه همشهری یکی از بزرگترین اهداف این واگذاری را صرفه‌جویی عنوان کردند و در عین حال بر این باور بودند که کیفیت خروجی مجلات افزایش پیدا خواهد کرد.

اینکه آیا در هزینه‌های موسسه همشهری صرفه‌جویی شد و کیفیت مجلات بهبود پیدا کرد، سوال خبرنگار اقتصادآنلاین از حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران است.

او می‌گوید که؛ درباره وضعیت واگذاری مجلات همشهری، برخلاف اهداف ابتدایی آن، تذکرات اعضای شورا و انتظاراتی که داشتند به هیچ وجه توسط موسسه همشهری گزارش قابل پذیرشی به شورا ارائه نشد.

نظری اضافه می‌کند: از ابتدای شروع به کار تیم جدید مدیریت شهری و در ادامه، از اجزای مختلف همشهری بی‌خبر هستیم. یکی از این اجزا گروه مجلات است که منتظریم مدیرعامل موسسه جزییات اتفاقاتی که در همشهری به ویژه در گروه مجلات رخ داده است را اعلام کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اهداف این واگذاری صرفه‌جویی بوده است، ادامه می‌دهد: باید مشخص شود بعد از گذشت یکسال از واگذاری مجلات چه تغییری ایجاده شده  و در عین حال صرفه‌جویی رخ داده است یا نه.

نظری همچنین گفت که؛ نباید به اسم صرفه‌جویی معاش خبرنگاران همشهری با چالش روبرو شود و سیاست شورا کسب رضایت آن‌ها است.

او در نهایت خواستار روشن روشن شدن آخرین وضعیت واگذاری گروه مجلات همشهری به بخش خصوصی طی گزارشی شفاف در صحن علنی شورای شهر تهران شد.