۰ نفر

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

ایجاد سامانه هشدار سیل، تا یکسال دیگر/ اگر کاری پیش نمی‌رود، یعنی پول نیست

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 382716
ایجاد سامانه هشدار سیل، تا یکسال دیگر/ اگر کاری پیش نمی‌رود، یعنی پول نیست

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ راه‌اندازی سامانه هشدار سیل به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها به عقب افتاده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رضا کرمی محمدی در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام وعده راه‌اندازی سامانه هشدار سیل به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: سامانه هشدار سیل به 30 ایستگاه هواشناسی در بالا دست رود_دره‌ها به اضافه مطالعات تعیین مدل هیدرولژی نیاز دارد. هیچ‌کدام از این اقدامات تاکنون انجام نشده و البته جای تعجب است.

او با بیان اینکه تعیین مدل هیدرولژی از طریق پژوهشکده هواشناسی و با همکاری ما انجام می‌شود، اضافه کرد: 10 دستگاه هشدار سیل خریده و در حال نصب هستیم. این دستگاه‌ها باید همراه با مدل هیدرولژی باشند تا بتوانند سیل را دقایقی قبل از وقوع به ما اطلاع دهند.

کرمی با بیان اینکه تهیه این مدل تا یکسال دیگر به طول می‌انجامد، ادامه داد: این اقدامات زیرساختی است و ارتباطی هم به شهرداری ندارد، دولت‌ها و سازمان‌ هواشناسی باید آن را ایجاد می‌کرده‌اند و جای تاسف دارد که طی این همه سال تهیه نشده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره  تهیه دستگاه‌های ثبت زلزله نیز گفت: حدود 100 شتاب نگاشت در حال ورود به شبکه است. همچنین سامانه تخمین خسارت در حال طراحی و به روزرسانی است که تا شش ماه یا یکسال دیگر جواب می‌دهد.

کرمی در پایان گفت: درنهایت ممکن است حوادثی پیش بیاید که برای ما ناشناخته است و بعد از وقوع برای آن‌ها چاره‌اندیشی می‌کنیم. پس اینکه گفته می‌شود بعد از وقوع حادثه به فکر انجام اقدامات پیشگیرانه میفتیم زیاد درست نیست زیرا در حال حاضر هم مسائل در شورای هماهنگی با دولت درحال پیگیری است. البته این را بگویم که مشکل اصلی بودجه است و اگر کاری پیش نمی‌رود به خاطر مشکلات مالی است.