۰ نفر

رییس آموزش و پرورش شهر تهران:

تا سال 1401، 21هزار معلم بازنشسته می‌شوند/ با بحران نیروی انسانی مواجه هستیم

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 381080
تا سال 1401، 21هزار معلم بازنشسته می‌شوند/ با بحران نیروی انسانی مواجه هستیم

رییس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تا سال 1401 ، 21 هزار معلم بازنشسته خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالرضا فولادوند، در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران که پیش از ظهر امروز در ساختمان فرمانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در شهر تهران داریم، گفت: 41هزار کلاس داریم که ۲۹هزار کلاس دولتی و مابقی غیر دولتی هستند.

او با اشاره به اینکه 4 هزار و ٩٠٠ مدرسه در تهران وجود دارد، تاکید کرد: ٥٦هزار معلم داریم که تا سال ١٤٠١، ٢١هزار نفر بازنشسته می شوند .در آموزش و پرورش شهر تهران با بحران نیرو مواجه هستیم.امسال 7 هزار نیرو بازنشسته شدند و فقط 490 معلم ورودی داشتیم .

رییس آموزش و پرورش شهر تهران همچنین گفت که امسال 24 هزار خودرو با 300پیمانکار مسئول سرویس مدارس هستند.

فولادوند همچنین از لزوم تخریب و نوسازی 14 هزار مدرسه خبر داد.

در ادامه این جلسه سرهنگ مجید رضایی معاون حمل و نقل پلیس راهور با اشاره به اینکه برای نخستین بار در روز شنبه در بوستان ولایت مانور بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، اظهار داشت: اقدامات خوبی برای روان سازی ترافیک در آغاز سال تحصیلی انجام شد.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه رانندگان سرویس مدارس، دوره های ویژه ای می بینند که تاکنون 1200 نفر این دوره ها را گذرانده اند، گفت: کارت گواهینامه ای به این رانندگان داده می شود.

به گفته معاون حمل و نقل پلیس راهور، برای اینکه بار ترافیک صبحگاهی سنگین نشود، آموزش های لازم به کلیه سرویس های مدارس داده شده. به ویژه اینکه از پارک ماشین خود در مدارس پرمخاطب که بیشتر در معابر شمالی شهر هستند، پرهیز شود.

وی با انتقاد به اینکه برخی مدارس در خیابان ها و معابر مانند دولت، ولنجک و شریعتی قرار دارند، باعث ترافیک دائمی در 6 ماهه دوم سال در این مناطق هستند، اظهار داشت: برخی مناطق پرمخاطب کنار بزرگراه ها قرار دارند که باید به دلیل سرعت بالای خودروها، بیشتر به ایمنی توجه کنند.

سرهنگ رضایی از آموزش و پرورش خواست در زمان تأیید مجوز ایجاد مدرسه به موقعیت جغرافیایی آن نیز توجه کندزیرا برخی از مناطق مانند 1، 3، 4 و 5 در زمان تعطیلی مدارس با معضل ترافیک روبرو می شوند.