۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اختصاص وام 40میلیون تومانی به تاکسیرانان/ پرداخت یارانه برای تعویض کاتالیست‌های فرسوده

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
کد خبر: 380567
اختصاص وام 40میلیون تومانی به تاکسیرانان/ پرداخت یارانه برای تعویض کاتالیست‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از پرداخت یارانه برای تعویض کاتالیست‌های فرسوده به تاکسیرانان طی هفته جاری خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی با همراهی صندوق کارآفرینی امید اعتباری را برای کمک به تاکسیرانان جهت خرید خودرو جدید در نظر گرفته‌اند.

او ادامه داد: از محل این اعتبار، وام‌های 40میلیون تومانی با سود 4 درصد به تاکسیرانان اختصاص داده می‌شود و هر زمانی که ایران خودرو پیش فاکتورهای خرید خودرو را صادر کند این مبالغ به حساب تاکسیرانان خواهد آمد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران همچین از  هوشمندسازی پایانه‌های تاکسیرانی تا پایان سال  خبر داد و گفت: در حال حاضر 7 پایانه به سامانه هوشمند مجهز شده و تا پایان سال مابقی پایانه‌ها نیز به آن مجهز خواهند شد. نصب دوربین‌های پلاک خوان برای کنترل ورود و خروج تاکسی‌ها به پایانه و سیستم RFID برای شیفت بندی تاکسی‌ها از جمله ویژگی‌های هوشمندسازی پایانه‌ها است.

قنادان همچنین تاکید کرد: کاتالیست یا کاتالیزور خودرو معمولا در مسیر خروجی هوای موتور قرار می‌گیرد، باعث می شود تا درصد زیادی از کربن و سایر آلاینده های هوا و محیط زیست، به بیرون انتقال نیافته و در نتیجه آلایندگی خودرو را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: کاتالیست نیز همچون سایر قطعات موجود در خودرو، یک طول عمر مفید داشته و پس از آن کارایی اولیه خود را از دست خواهد داد.بنا داریم طی هفته جاری یارانه‌ای جهت تعویض کاتالیست‌های فرسوده به تاکسیرانان بدهیم تا همزمان با رسیدن سال تحصیلی جدید به نحوی تولید آلودگی را کاهش دهیم.