۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

کارخانه سیمان همچنان خاک و دود وارد حلق ما می‌کند و کسی گوشش بدهکار نیست/ بنیاد مستعضفان اجازه تعطیلی کارخانه را نمی‌دهد

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 378493
کارخانه سیمان همچنان خاک و دود وارد حلق ما می‌کند و کسی گوشش بدهکار نیست/ بنیاد مستعضفان اجازه تعطیلی کارخانه را نمی‌دهد

عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش گفت: کارخانه سیمان به پشتوانه بنیاد مستضعفان فعالیتش را در شهرری متوقف نمی‌کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل آبادی درباره آخرین وضعیت انتقال کارخانه سیمان به خارج از تهران و برداشت از کوه تاریخی بی بی شهربانو به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: کارخانه فعالیتش را به ساعات پایانی روز و شب‌ها محدود کرده که کسی دودزا بودنش را نبیند. اگر کسی هم اعتراض کند در روز او را برای بازدید می‌برد و کاغذ پاره‌ای نشان می‌دهد و می‌گوید من ماهانه یک میلیارد تومان برای محیط زیست هزینه می‌کنم.

او با بیان اینکه اقدامات فوق نوعی فرافکنی و ارائه اطلاعات دروغ است، ادامه داد: کارخانه سیمان همچنان خاک و دود وارد حلق ما می‌کند و کسی گوشش بدهکار نیست. پیگیری‌هایمان برای خروج کارخانه سیمان هنوز جواب نداده است زیرا پشتوانه کارخانه بنیاد مستضعفان است.

خلیل آبادی درواکنش به این پرسش که با تعطیلی کارخانه تعداد زیادی کارگر بیکار می‌شوند، تاکید کرد: ما نمی‌گوییم کارخانه را تعطیل کنند، می‌توانند مطابق با قانون آن را از شهر دور کنند. در عین حال با خروج کارخانه از شهر ری، این منطقه تبدیل به یک نقطه گردشگری می‌شود و کارگران می‌توانند در صنعت گردشگری مشغول به کار شوند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا جلوی نابودی کوه بی بی شهربانو گرفته نمی‌شود، گفت: بی بی شهربانو یک معدن ارزان و سهل الوصول است و به همین دلیل کارخانه به سراغ منبع دیگری نمی‌رود.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه وجود کارخانه سیمان باعث بروز بیماری در ساکنان مجاورش شده است و باید هرچه زودتر از شهر خارج شود، اضافه کرد: مطابق با برنامه پنج‌ساله سوم باید بهره‌برداری از معادن شن و ماسه در داخل شهر تهران متوقف شود و شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند تا جلوی تخریب بی بی شهربانو نیز گرفته شود.