۰ نفر

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها؛

شورای شهر تهران در توسعه حمل‌ونقل پاک نمره قابل قبولی نمی‌گیرد

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبر: 377180
شورای شهر تهران در توسعه حمل‌ونقل پاک نمره قابل قبولی نمی‌گیرد

مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عملکرد مدیریت شهری تهران در دوره پنجم را در بخش معاینه فنی و اجرای طرح محدوده کاهش عملکرد خوبی دانست و در بخش توسعه حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه نمره قابل قبول به عملکرد آن نداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو سال از آغاز به‌ کار شورای دوره پنجم شهر تهران می‌گذرد؛ شورایی که در این مدت به دلیل تغییرات مدیریتی فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دید و با وجود این تغییرات بسیار اما تاکنون به مسیر خود ادامه داده است. شورایی که در کارنامه‌ خود نقاط مثبت و منفی بسیاری برجای گذاشته است و به نظر می‌رسد تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی و سختی را در پیش دارد.

 در آستانه دومین سالگرد آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران عملکرد این دوره از شورا را در مباحث حمل‌ و نقلی و ترافیکی با مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مورد بررسی قرار داده‌ایم و از او پرسیدیم که به نظر شما آیا مدیریت شهری دوره پنجم تهران نمره قابل قبولی در این بخش ها دریافت می کند یا خیر و به طور کلی عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم تهران را چگونه قابل ارزیابی است؟

مرضیه حصاری اظهارکرد: شورا و شهرداری از یکدیگر جدا هستند. علیرغم اینکه از ابتدا توسعه حمل‌ و نقل عمومی از جمله دوچرخه و پیاده در برنامه‌های مدیریت شهری تهران در دوره پنجم بود و شهردار نیز اقداماتی در این زمینه انجام داد اما شورای شهر همراهی نکرد. به عبارت دیگر شورا در بخش تصویب اعتبارات نتوانست به‌درستی عمل کند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از حمل‌ و نقل عمومی می شود نام دولت به میان می‌آید. اگرچه این نقد به دولت وارد است که بایستی در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهد اما در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها شهرداری‌ها نباید خودشان را کنار بکشند و باید در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه و پیاده ردیف‌های بودجه‌ای ثابت و کافی در نظر گرفته شود.

 حصاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش  ضمن تقدیر از عملکرد معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پایبندی آن بر اصول خود گفت: بخشی از منابع سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی سپرده شد که اتفاق مثبتی بود یعنی برای اولین بار این منابع برای نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و موتور سیکلت‌ها هزینه می‌شود و شورا نیز باید از این حرکت شهرداری حمایت کند و چشمش نباید صرفا به دولت باشد زیرا در غیر این صورت ناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده‌تر می‌شود و مترو نیز به اتمام نمی‌رسد.

 به گفته وی مدیریت شهری پنجم تهران در  توسعه حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه و توسعه زیرساخت‌های آن نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم در بخش معاینه فنی و اجرای طرح محدوده کاهش را خوب ارزیابی کرد.