۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد؛

توقع محسن هاشمی از شهرداری/ تاثیر عملکرد شورا بر رای مردم

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 376465
توقع محسن هاشمی از شهرداری/ تاثیر عملکرد شورا بر رای مردم

رییس شورای شهر تهران گفت: باید بدانیم که شهروندان تهرانی، اگر نتیجه مشارکت بی نظیر خود در انتخابات شوراهای سال 96، در ایجاد تحول عملکرد مدیریت شهری نبینید، این موضوع بر مشارکت آنها در انتخابات سالجاری مجلس و انتخابات دوره آینده شوراها تاثیرگذار است.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ در ابتدای سال سوم مسئولیت شورای پنجم قرار داریم و بدلیل آنکه در جلسه قبل، عمدتا به گزارش عملکرد دوسال نخست پرداخته شد در این جلسه، به محورهای فعالیت دوسال پیش رو اشاره می کنم.

شهروندان و افکار عمومی، حساب و کارنامه شورا و شهرداری را یکجا قضاوت می کنند و بسیاری برای تغییر در وضعیت و عملکرد شهرداری، به لیست امید رای دادند، پس اگرچه شورای شهر نمی تواند در امور اجرایی دخالت کند، اما مردم انتظار دارند با نظارت موثر در حل معضلات وبهبود خدمات شهری نقش خود را ایفا کند.

در حوزه خدمات شهری ، اقدامات ستادی و نظارتی انجام شده باید در حوزه عمل تاثیر عینی در نظافت و پسماند داشته باشد.

در حوزه شهرسازی، باید از ابزارهای خود برای هدایت ومدیریت فرایند ساخت وساز مانند کمیسیون ماده پنج، شوراهای معماری و طرح تفصیلی برای تامین سرانه های هفتگانه عمومی مورد نیاز مردم که در بسیاری از مناطق تهران کمتر از حد استاندارد  و جهت دهی به توسعه شهری براساس سیستم حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

در حوزه مالی و اقتصادی، با وجود اصلاحات ملایم انجام شده، بایست مطابق با مصوبه شورا، تعیین تکلیف اموال و املاک شهرداری که در اختیار دیگران است و اصلاحات ساختار منابع انسانی و هزینه ای شهری باید شتاب بیشتری بگیرد.

در حوزه فرهنگی و اجتماعی،می توان با استفاده از ظرفیت بزرگ زیرساختهای فرهنگی شهرداری، در ایجاد رونق و نشاط در حوزه فرهنگ وهنر، تحرک اجتماعی و امور خیریه و درامد پایدار برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های، نیمه تمام و راکد که با اعتبارات محدود می توان آنها را به بهره برداری رساند، در اولویت قرار گیرد.

در حوزه حمل ونقل نیز مهمترین اولویت تهران، توسعه حمل ونقل عمومی که تاثیرمستقیمی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد بایست با تامین ناوگان و تجهیزات جهشی درظرفیت حمل ونقل مترو واتوبوسرانی ایجاد شود.

در موضوعات مربوط به نظارت و بازرسی عملکرد شهرداری نیز، انتظار شهروندان برای رسیدگی به معضلات وگره های بورکراتیک و کاستی های عملکرد شهرداری های مناطق وسازمان ها را دارند، برآورده گردد.

در مجموع باید بدانیم که شهروندان تهرانی، اگر نتیجه مشارکت بی نظیر خود در انتخابات شوراهای سال 96، در ایجاد  تحول عملکرد مدیریت شهری نبینید، این موضوع بر مشارکت آنها در انتخابات سالجاری مجلس و انتخابات دوره آینده شوراها تاثیرگذار است، نسبت دادن مشکلات به گذشته، ارائه شعارها وبرنامه های کاغذی و غیراجرایی و اقدامات نمادین و نمایشی تاریخ مصرف محدودی دارد و باید با واقع گرایی و عملگرایی، در حوزه اجرایی ، بهبود و تحول ایجاد کنیم.

از کمیسیونهای تخصصی شورا می خواهم با نظارت موثر ومطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان و برطرف کردن نقاط ضعف در اجرا، ایجاد کنند.