۰ نفر

علیخانی؛

ارسال گزارش ایمنی خط 6 و 7 به شهردار/ دلیل عدم حضور علیخانی در مراسم افتتاحیه بخش شرقی خط7

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۲
کد خبر: 376464
ارسال گزارش ایمنی خط 6 و 7 به شهردار/ دلیل عدم حضور علیخانی در مراسم افتتاحیه بخش شرقی خط7

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: گزارشی از نواقص خطوط 6 و 7 تهیه کرده که برای شهردار ارسال می‌کنیم تا مشکلات این خط رفع شود.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محمد علیخانی در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از 8.5 کیلومتر از خط 7 متروی تهران اظهار کرد: زحمات زیادی برای رفع نواقص خط 7 مترو کشیده شده است از جمله تعبیه هواکش‌های ایستگاه‌ها، مه‌پاش و ... همچنین قول داده شده که آسانسور این خط زودتر آماده شود اما همچنان خط 7 نواقصی از جمله هواکش‌های میان‌تونلی دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل زمان سرفاصله حرکت قطارها، اعلام می‌شود سطح ایمنی کافی است، افزود: هواکش‌های میان‌تونلی یکی از موضوعات مهم است که از آن غفلت شده و مسئولیت افتتاح این خط، با کسانی است که آن را تائید کرده‌اند. چندین سناریو برای ایمنی این خط، تهیه و تنظیم شده و برخی آن را امضا و تائید کرده‌اند. ما در حال بررسی کارشناسی هستیم و نتایج آن را اعلام و پیگیری می‌کنیم. من شخصاً موافق نیستم پروژه‌ای با نقص افتتاح شود؛ با این توجیه که این نقص‌ها به حادثه‌ای مانند تصادف منجر نمی‌شود.

تأکید کرد: از زحماتی که در این مدت برای این خط کشیده شده، تشکر می‌کنم اما گزارشی از نواقص خطوط 6 و 7 تهیه شده که برای شهردار ارسال خواهم کرد و این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در خصوص اینکه چرا در مراسم افتتاحیه خط 7 حضور نداشت، گفت: حضور من در این مراسم نشان‌دهنده تائید پروژه است. من در هر پروژه‌ای که به اتمام برسانم، حضور و تأکید به اتمام پروژه‌ها دارم اما در پروژه‌ای که ایمنی‌اش مورد تائید من نباشد، حاضر نخواهم نشد.