۰ نفر

دستگاه RVM در فروشگاه شهروند، عامل تشویق مشتریان به تفکیک زباله از مبدا

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
کد خبر: 376314
دستگاه RVM در فروشگاه شهروند، عامل تشویق مشتریان به تفکیک زباله از مبدا

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهروندان می توانند با تحویل بطری‌های نوشیدنی به دستگاه rvm در فروشگاه شهروند بهرود در قرعه کشی شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا صدر اعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش دستگاه خوددریافت بطری‌های نوشیدنی در حفظ محیط زیست بیان کرد: امروزه یکی از معضلات جدی کلان شهر ها بحث زباله و پسماند است که خساراتی را به محیط زیست وارد می کند، اگر مدیریت پسماند به شکل صحیحی صورت نگیرد علاوه بر این که موجب اتلاف منابع می شود می تواند اثرات تخریبی شدیدی بر روی محیط زیست برجای گذارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مثل rvm می‌توانیم منابع را به شکل صحیحی مدیریت کنیم تا پسماندهای خشکی که باقی می‌مانند مورد بهره برداری مجدد قرار گیرند، همچنین در همین راستا طرح خوبی در شهروند بهرود ایجاد شده است که شهروندان به سادگی می توانند در امر تفکیک زباله از مبدا مشارکت کنند، "من فکر می کنم هر زمان که از مردم در موضوعی مشارکت گرفتیم آن مساله به بهترین نحو ممکن صورت گرفت" .

عضو شورای شهر تهران در خصوص طرز کار دستگاه خود دریافت بطری های نوشیدنی (rvm) بیان کرد: انواع بطری های نوشیدنی شیشه ای، پلاستیکی و قوطی‌های فلزی به این دستگاه تحویل داده شده و در ازای آن مبلغی به شهروندان داده می‌شود، اما راه اندازی این دستگاه در فروشگاه بهرود در مرحله آزمایشی بوده و شهروندان با تحویل بطری های نوشیدنی می‌توانند در قرعه کشی متنوع شهروند شرکت کنند.

صدر اعظم نوری در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم به کمک بخش خصوصی و صنایع مختلف دستگاه خود دریافت انواع نوشیدنی (rvm) را در نقاط مختلف شهر راه اندازی کنیم تا مردم زباله های خشک خود را به این دستگاه تحویل دهند.

 عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش دستگاه خوددریافت بطری های نوشیدنی در ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا اظهار داشت: نقش مردم در این طرح بسیار تعیین کننده است و اگر مردم همکاری نکنند طرح های این چنینی نمی‌تواند موفق شوند، شورای شهر و کمیته سلامت با جدیت به دنبال این هستند تا مردم را به مشارکت بیشتر در طرح تفکیک و بازیافت زباله تشویق کنند.

صدر اعظم نوری در پایان تصریح کرد: صفر تا صد این طرح با مشارکت خود شهروندان است و اگر آموزش های لازم به شهروندان داده شود می توانند خودشان زباله ها را از مبدا تفکیک کنند تا زباله های قابل بازیافت در این چرخه به سرعت بازیافت شوند و به حفظ محیط زیست خود کمک کنند، ضمن این که این طرح از نظر اقتصادی نیز می‌تواند به صرفه باشد.