۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

تعطیلات ناآرام شورا/ جنجال بر سر انتخابات هیات رییسه

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 373289
تعطیلات ناآرام شورا/ جنجال بر سر انتخابات هیات رییسه

تعطیلات تابستانی شورای شهر تهران هنوز به پایان نرسیده است و تا 3 شهریور ادامه دارد . اما شورای شهرتهران روزهای آرامی را سپری نمی کند . تلاش برای تغییر هیات رییسه شورا توسط برخی از اعضا ادامه دارد .

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران روز گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از دو سناریو برای تغییرات هیات رییسه سخن گفته بود . نخست هیات رییسه بدون تغییر و دیگری جا به جایی هایی در ترکیب هیات رییسه .

براساس شنیده های خبرنگار اقتصادآنلاین احتمال این که ترکیب هیات رییسه بدون تغییر یا با کم ترین تغییر باشد بیش از سایر فرضیه ها است .

اما تعدادی از اعضای شورای شهرتهران نیز  تلاش می کنند برای تغییرات هیات رییسه آرای لازم را به دست آوردند و تعداد بیشتری از اعضا را برای تغییر رییس شورای شهر تهران با خود همراه کنند .

گفته می شود گزینه نخست برای ریاست شورا احمد مسجد جامعی بوده که وی با سفر به مکه خود را از حاشیه های احتمالی دور کرده است و احتمالا به نخستین جلسه شورای شهر بعد از تعطیلات هم نخواهد رسید و بنابراین ترکیب هیات رییسه با 20 رای انتخاب می شود .

گزینه بعدی برای جایگزینی محسن هاشمی ، مرتضی الویری است و تلاش برای رضایت این که هاشمی به جای وی به عنوان رییس شورای عالی استان ها فعالیت کند.

تلاش زهرا نژاد بهرام برای سمت سخنگویی شورای شهر تهران و تلاش علی اعطا برای ریاست کمیسیون معماری و شهرسازی یکی دیگر شنیده های غیر رسمی از راهروی شورای شهر تهران است.

لابی هایی هم برای مجید فراهانی به عنوان نایب رییس شورا یا منشی شده که احتمال رسیدن به سمت دوم وجود دارد. همچنین بهاره آروین نیز بی میل به ریاست  بر کمیته بودجه شورای شهر تهران  نیست.

گفته می شود برای این که اعضای شورای شهر تهران آزادانه رای گیری کنند ،این بار در جلسه هم اندیشی هیچ گونه رای گیری ابتدایی نخواهد شد و اعضا در صحن اعلام کاندیداتوری خواهند کرد .

تاکنون به طور رسمی هیچ کدام از اعضای شورای شهر تمایلی برای حضور در ترکیب هیات رییسه نداشته اند و به نظر می آید با توجه به این که محسن هاشمی بارها به خاطر ریاست شورای شهر تهران از جمع گزینه های شهرداری حذف شده باشد در صورت تغییر این سمت انگیزه ای نیز برای ماندن در شورای شهر تهران نداشته باشد .

همچنین از آنجایی که هرکدام از این تغییرات حاشیه های زیادی به همراه دارد و در زمانی که مدیریت شهری در ثبات و آرامش است، به نظر می آید درنهایت اعضا به کم ترین تغییرات رضایت بدهند.