۰ نفر

شهردار منطقه٢٢؛

وضعیت حمل‌ونقل منطقه ٢٢مناسب نیست/تا افق١٤٠٥ جمعیت منطقه٢٢ به ٣٢٥هزار نفر خواهد رسید

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 372624
وضعیت حمل‌ونقل منطقه ٢٢مناسب نیست/تا افق١٤٠٥ جمعیت منطقه٢٢ به ٣٢٥هزار نفر خواهد رسید

شهردار منطقه ۲۲گفت: متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه ٢٢مناسب نیست و سرانه آن از سایر مناطق پایین تر است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی نوذرپور شهردار منطقه ٢٢ در نشست خبری که ظهر امروز در محل این شهرداری برگزار شد با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت برای جمعیت ساکن در آن گفت: متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه ٢٢مناسب نیست و سرانه آن از سایر مناطق پایین تر است.

او ادامه داد: میانگین استفاده از مترو در سایر مناطق شهر تهران بین ١٣تا ١٤ درصد و در منطقه ٢٢، ٨درصد است.سهم اتوبوس در سایر مناطق ١٦تا ١٧درصد  و در منطقه ٢٢، ١١درصد است.سهم تاکسی در مناطق دیگر ٢٣درصد و در منطقه ٢٢، ١٢درصد است.

نوذرپور با اشاره به طرح تفصیلی منطقه ٢٢اظهار کرد: تمام مطالعات طرح تفصیلی منطقه ٢٢،  TODمحور است،یعنی اول بحث حمل و نقل دیده شده و بعد بارگذاری مسکونی.دو خط ١٠،٩ مترو ،شمال به جنوب و شرق به غرب و یک خط LRTدر این منطقه دیده شده است.

شهردار منطقه ٢٢اضافه کرد: تا افق ١٤٠٥ جمعیت منطقه ٢٢ به ٣٢٥هزار نفر خواهد رسید هرچند طرح تفصیلی تا ٣٥٠هزار نفر پیش بینی کرده است.همچنین ده سال بعد از افق طرح جمعیت منطقه به ٥٠٠هزار نفر نیز می‌رسد. 

او همچنین در واکنش به تذکر عضو شورا درباره ساخت غیرقانونی یک بلند مرتبه مقابل دریاچه چیتگر گفت:پروانه ساخت این بلند مرتبه سال ٩٥صادر شده و مربوط به دوره جدید مدیریت شهری نیست.تنها اقدامی که من کردم گرفتن سند مالکیت ٧٠درصد ملک به نفع شهرداری بود.مالک تمام عوارضش را پرداخت کرده و حقوق مکتسبه دارد،اگر بخواهیم به او اجازه ساخت ندهیم باید ٣٠٠میلیارد تومان پول به او بدهیم که در حال حاضر چنین منابعی نداریم.