۰ نفر

رییس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 371222
ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت

رئیس شورای شهر از شهرداری تهران خواست تا نسبت به اتمام پروژه‌هایی که درصد فیزیکی آنها بالاست اقدام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، در پایان صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز مهمی برای شهرداری تهران بود چرا که در ابتدای جلسه آقای سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، نطق پیش از دستور خود را در ارتباط با موضوع شهرسازی مبتنی بر حمل و نقل مطرح کرد که در این گزارش تاکید کرد که موضوع شهرسازی و حمل و نقل دو موضوع تکمیل کننده هم هستند و در پیوست‌ها باید به این دو موضوع اشاره شود.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز شهردار تهران در ارتباط با دو فوریت لایحه اصلاح استفاده از اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران درباره اصلاح بند الف تبصره ۴ مصوبه بودجه سال ۹۸ مطالبی را مطرح کرد که در نهایت دو فوریت این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

هاشمی گفت: براساس این لایحه اجازه استفاده شهرداری تهران از ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت داده خواهد شد که از این رقم ۲ هزار میلیارد تومان به توسعه خطوط ریلی و هزار میلیارد تومان به توسعه اتوبوسرانی تخصیص داده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ادامه جلسه نیز ادامه بررسی گزارش حسابرسی تلفیق سال ۹۳ در صحن شورا ارائه شد که بالغ بر ۲۴۰ مورد حسابرسی؛ ۳۳ مورد تخلف احصاء شده است که در واقع این تخلفات به کمیسیون حقوقی و نظارت شورا ارجاع داده خواهد شد تا مجددا مورد بررسی قرار بگیرد چرا که قاعدتا شاید برخی از این موارد اشاره شده که برای سال‌های گذشته بوده است برطرف شده باشد.

وی درباره تخلفات باقیمانده از گزارش حسابرسی تلفیق سال ۹۳ گفت: موارد باقیمانده به مراجع مربوطه و کمیسیون‌های تخصصی در این حوزه ارسال خواهد شد و اگر لازم باشد برخی از تخلفات به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با انتقاد از گزارش منتشر شده از صداوسیما در جلسه گذشته شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در جلسه گذشته صدا و سیما گزارش تخریبی را از صحن شورای شهر تهران پخش کرد که حتی مادر بنده که این گزارش را مشاهده کردند به این موضوع انتقاد کردند. این گزارش به نوعی تخریبی پخش شد که جای سوال دارد و بنده زمانی که این گزارش را با مادر خود در منزل می‌دیدم مادر بنده نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. مادر بنده عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به گزارش صدا و سیما منتقد بودند و در ادامه نسبت به این گزارش تخریبی عصبانی شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین از شهرداری تهران خواست تا نسبت به اتمام پروژه‌هایی که درصد فیزیکی آنها بالاست اقدام کند و ادامه داد: هم اکنون برخی از پروژه ها حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که می‌توان با اختصاص اعتبار کمی آنها را به پایان رساند.

وی گفت: افتتاح ورودی دوم یک ایستگاه به عنوان یک پروژه کوچک محسوب می‌شود و این در حالیست که شهرداری تهران می‌تواند نسبت به پروژه‌هایی که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در سال‌های گذشته داشته‌اند اقدام کند.