۰ نفر

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

معاون حمل‌ونقل شهردار تهران برای ماندن شانس آورد/ به او فرصت اصلاح ندادیم، فرصت برایش خلق شد

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 370772
معاون حمل‌ونقل شهردار تهران برای ماندن شانس آورد/ به او فرصت اصلاح ندادیم، فرصت برایش خلق شد

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران معتقد است؛ پورسیدآقایی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای ماندن شانس آورده است.

اقتصاد آنلاین - آیناز افروزمنش: محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه درآخرین بازدید از خط 7متروی تهران بر امن بودن آن تاکید کرده و منکر حرف‌های گذشته خود شدید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اگر گفته‌اند که من ایمنی خط 7 را تایید می‌کنم دروغ است. من در آن بازدید گفتم که ما کاسه داغ تر از آش نیستیم، اگر کسانی که در مترو مسئولیت دارند ایمنی خط را تایید کنند نمیتوانیم بگوییم امن نیست، یک نفر مسئولیت آن را پذیرفته و جوابگو هم خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که من برای ایمنی خط 7 و 6 با شهردار مکاتبه کردم، خواستم تاییدیه‌ها را برای کمیسیون ما بفرستد اما آن‌ها را نفرستادند و گفتیم که خط 7 باید تعطیل شود. در این دوره، آقای حناچی، شهردار تهران کتبا از مسئولان خط تاییدیه گرفت و برای ما ارسال کرد. ما تا همین نقطه وظیفه قانونی‌مان را انجام دادیم.

علیخانی با بیان اینکه کارشناس‌های ما ایمنی خط را تایید نکردند چون ما نقش اجرایی نداریم، اظهار کرد: ما نظارت کرده و ایراد را می‌گوییم، مسئولان مترو مسوولیت را قبول کرده‌اند. برای مثال می‌گوییم خط 7 باید 10 هواکش داشته باشد اما آن‌ها می‌گویند چون سر فاصله ما 15دقیقه است نیاز به این همه هواکش نیست و دو یا یک هواکش هم جواب می‌دهد. او تایید کرده و مسئولیت فنی‌اش را بر عهده می‌گیرد. ما هم این تاییدیه‌ها را گرفتیم.

 رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه کمبود هواکش میان تونلی به نظر ما نقص است، اضافه کرد: هر پروژه‌ای یک طرح مصوب و مشخص شده دارد. برای مثال تعیین شده یک خط چه تعداد هواکش، ایستگاه، پله و تجهیزات می‌خواهد و باید پروژه عینا مطابق با طرح اجرا شود. نمی‌توانیم بگوییم چون سر فاصله بالا یا پایین است یک تعداد هواکش را نصب نمی‌کنیم. باید عین نقشه‌ها اجرا شود. پاسخگو هم خودشان هستند.

علیخانی در پاسخ به پرسشی درباره عدم تعامل معاونت حمل ونقل و ترافیک با کمیسیون عمران و حمل ونقل گفت: معاونت حمل و نقل با هیچ کس تعامل ندارد؛ نه با پلیس و نه با مردم. ما تذکر داده‌ایم شهردار تهران هم قول‌هایی داده که اصلاح شود.

وی در واکنش به این انتقاد که شما به معاونت حمل ونقل دو سال فرصت دادید تا رویه‌های خود را اصلاح کند، گفت: ما فرصت نمی‌دهیم فرصت برایش خلق شده است. زیرا شهرداران پی در پی تغییر پیدا کردند و ایشان شانس آورد. شهرداری که شش ماه است آمده باید یک دوره ای را سپری کند تا مدیرش را بشناسد و به این اعتقاد برسد تا آن را تغییر دهد، اما بعد از شش ماه شهرداران ما تغییر کردند.  

این عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: نمی‌خواهیم در اجرا دخالت کنیم و به ماندن آقای پورسید‌آقایی سیاسی نگاه نمی‌کنیم، ما کمیسیون عمران و حمل و نقل هستیم نه کمیسیون عمران و سیاست. در همین غالب هم پیگیری‌هایی کردیم و قول‌هایی داده شده است.