۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

رابطه میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون مطلوب نیست/ گرایش به تکرار روند گذشته به دلیل وجود مناسبات مالی زیاد است

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 370770
رابطه میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون مطلوب نیست/ گرایش به تکرار روند گذشته به دلیل وجود مناسبات مالی زیاد است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: به دلیل اینکه برخی از اقدامات گذشته حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری، مناسبات مالی خوبی داشته گرایش به تکرار مجدد آن‌ها زیاد است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی اقدامات گذشته از جمله انتشار متعدد نشریات در مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی همچنان ادامه دارد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: رویه مانند گذشته نیست، خیلی از اقدامات نسبت به گذشته تغییر کرده و کارهای نمایشی کم شده است.

او ادامه داد: اما متاسفانه تا یک رفتاری را تغییر بدهیم زمان می‌برد. ما کم تر از دو سال است که در شورا هستیم. تلاش های زیادی شده تا اقدامات گذشته دیگر تکرار نشود ولی معمولا رسوبات‌اش در سیستم هست و تا مراقب نمی‌کنیم مجموعه به سمت همان اقدامات می‌رود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: معمولا آن کارها چون شواف و نمایش بوده راحت تر اجرا می‌شده است.در عین حال به دلیل وجود مناسبت مالی خوب، گرایش های بیشتری نسبت به آن‌ها وجود دارد.

خلیل‌آبادی با تاکید بر این نکته که معاونت فرهنگی و اجتماعی باید به کمیسیون نزدیک تر باشد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا معاونت فوق با کمیسیون همکاری دارد یا نه، گفت: همکاری معاونت با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خیلی مطلوب نیست اما تلاش می‌کنیم این رفتار اصلاح شود.

این عضو شورا ادامه داد: یک رابطه نانوشته بین کمیسیون‌های شورا با ما به ازای آن‌ها در معاونت‌ها نوشته شده که بر مبنای آن باید بین سیاست گذار و مجری یک ارتباطات قانونی مشاوره ای برقرار شود. اینکه اجرا به یک سمت و سیاستگذاری به سمت دیگر برود همین مسائلی پیش می‌آید که در حال حاضر افکار عمومی به آن منتقد هستند.

خلیل‌آبادی در پایان گفت: با تنش و تقابل مشکلات حل نمی‌شود. در حال گفت و گو با معاونت فرهنگی و اجتماعی هستیم تا اختلاف نظرهایی که در حوزه‌های مختلف و زیاد با آن‌ها داریم رفع شود. تا آن موقع قصد ندارم تند صحبت کنم.