۰ نفر

واکنش عجیب یک عضو شورای شهر به ارزیابی عملکرد شهرداری تهران از سوی مردم؛

نژاد بهرام: رای‌دهندگان را نماینده مردم شهر تهران نمی‌دانم/ آن‌هایی که از وضعیت شهر راضی باشند در نظرسنجی شرکت نمی‌کنند!

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 370117
نژاد بهرام: رای‌دهندگان را نماینده مردم شهر تهران نمی‌دانم/ آن‌هایی که از وضعیت شهر راضی باشند در نظرسنجی شرکت نمی‌کنند!

یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به نظر سنجی اخیر پایگاه خبری اقتصاد آنلاین درباره عملکرد شهرداری گفت: رای‌دهندگان را نماینده مردم شهر تهران نمی‌دانم.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا نژاد بهرام در واکنش به نتایج نظرسنجی اقتصادآنلاین مبنی بر نارضایتی نزدیک به 80درصدی شهروندان از عملکرد شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل، نگهداشت و تمیزی شهر، آسفالت معابر و کاهش فساد، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: نظرسنجی ابزار خیلی خوبی است برای اینکه با مسائل مردم آشنا شویم و بتوانیم دیدگاه و روش‌ها را از آن استخراج کنیم.

او ادامه داد: اما یکی از مسائلی که همواره جوامع را دچار چالش می‌کند استفاده از روش‌های اثباتی مثل آمار و ارقام برای مسائل کیفی و علوم انسانی است. مسئله‌ای که همه چیز را زیر سوال برده این است که چگونه می‌شود از عدد و رقم رفتار آدم را تشخیص داد؟

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه شما از چی راضی هستید  و از چی راضی نیستید نمی‌تواند ترکیب واقعی نظر مردم باشد. آنهایی که راضی هستند در نظرسنجی شرکت نمی‌کنند، آنهایی که ناراضی‌اند شرکت می‌کنند.

نژاد بهرام پرسش‌هایی مطرح کرده و گفت: چطور می شود بگوییم من از خدمات شهری راضی نیستم اما زباله‌های من دم در خانه ام نیست؟! میتوانیم بگوییم از فضای سبز ناراضی هستیم وقتی درختان محله‌ام خشک نشده است؟

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تجربه شخصی‌اش از تردد در شهر گفت: من به شخصه در گذشته زمانی که صرف رفتن به خانه می‌کردم دو ساعت بود و الان 45 دقیقه است، با دیدن این وضعیت که نمیتوانیم بگوییم از وضعیت حمل و نقل ناراضی هستم!

نژاد بهرام ادامه داد: آن هایی که آشغال‌های کوچه‌شان جمع می‌شود و درختانشان آبیاری می‌شود در این نظر سنجی شرکت می کنند؟ کسانی که آشغال‌شان جمع می شود  و کوچه هایشان تمییز است در این نظر سنجی‌ها شرکت می‌کنند؟

او باز هم این سوال را مطرح می‌کند که کسی که درختانش سم کشی شده و بالگرد سفید و بنفش ندارد در این نظر سنجی‌ها شرکت می‌کند؟ هزار کیلومتر آسفالت ریخیتم، مگر می‌شود بگوییم از وضعیت معابر راضی نیستیم؟!