۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اجازه گران کردن سرخود کرایه را به تاکسیرانان نمی‌دهیم/ آخرین وضعیت نوسازی ناوگان

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 367117
اجازه گران کردن سرخود کرایه را به تاکسیرانان نمی‌دهیم/ آخرین وضعیت نوسازی ناوگان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: تاکسیرانان بدون داشتن مجوز از سازمان تاکسیرانی اجازه گران کردن نرخ کرایه را ندارند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان در واکنش به انتقادات تعدادی از مخاطبان اقتصادآنلاین مبنی بر گران شدن ناگهانی نرخ کرایه تاکسی برخی خطوط در روزهای اخیر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ممکن است در طول سال به دلیل برخی تغییرات مثل تغییر مسیر حرکت تاکسی، نرخ کرایه، بیشتر و یا کم‌تر شود که در این صورت برچسب جدید تهیه و به تاکسیرانان داده می‌شود. چنین تغییراتی در طول سالهای گذشته بوده و عجیب نیست.

او ادامه داد: اما اینکه تاکسیران سرخود نرخ کرایه را اضافه کند غیرقانونی است و با او  برخورد خواهد شد. هر نوع افزایش و کاهشی باید با مجوز مستقیم سازمان تاکسیرانی باشد. شهروندان می‌توانند با شماره گیری 1888چنین تخلفاتی را به ما اطلاع دهند.

قنادان همچنین با اشاره به بیمه تکمیلی تاکسیرانان گفت: فرایند بیمه تکمیلی شدن تاکسیرانان امسال با سال گذشته متفاوت است. هر تاکسیرانی که شرایط ایده آل سازمان تاکسیرانی را داشته باشد اعم از استفاده از پرداخت الکترونیکی، نصب برچسب و داشتن پروانه تاکسیرانی از سوی سازمان و غیره شامل تخفیف در پرداخت هزینه بیمه تکمیلی‌اش می‌شود.

او همچنین درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: موافقت‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی مهر امضا کردیم تا از محل کمک‌های این صندوق و سپرده‌های خودمان کار نوسازی را آغاز کنیم. تصویب این تصمیم به اضافه اجازه استفاده از تاکسی‌های دست دوم در نوبت دستور جلسه‌های هیئت دولت است که امیدواریم در طی روزهای اخیر مورد بررسی قرار گیرند.