۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران؛

یک طرفه کردن خیابان نجات‌اللهی آزمایشی است/میزان وصول جرایم ماده ۱۰۰

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 366878
یک طرفه کردن خیابان نجات‌اللهی آزمایشی است/میزان وصول جرایم ماده ۱۰۰

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از یک طرفه کردن خیابان نجات‌اللهی بی اطلاع بودم و از طریق رسانه‌ها متوجه شدم.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که امروز صبح در باغ ایرانی برگزار شد با اشاره به خبری مبنی بر یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی از امروز گفت: از یک طرفه کردن نجات‌اللهی بی‌خبر بودم و از طریق رسانه‌ها متوجه شدم.نمی‌دانم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بررسی در این زمینه انجام داده است یا نه!

او ادامه داد: شهردار منطقه ۶گفته یک طرفه کردن خیابان نجات اللهی آزمایشی و به مدت دو هفته است تا نظر ذی‌نفعان گرفته شود.

اعطا همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه مطابق با نامه رییس سازمان بازرسی کشور انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است اظهار کرد: مخاطب نامه قاضی شورا نیست،سران سه قوه هستند تا به نوعی تصمیم‌گیری کنند که مشکلی برای انتخابات شورایاری ایجاد نشود.

سخنگوی شورا در واکنش به ارجاع شکایت پلیس راهور به دیوان عدالت اداری درباره دریافت غیرقانونی عوارض از محدوده زوج فرد طی سال 97 نیز گفت: جمع‌بندی در شورا راجع به قانونی یا غیر قانونی بودن دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد صورت نگرفت و بنا شد شهرداری استفساریه‌ای بفرستد تا بر مبنای مصوبه استفساریه در دیوان عدالت اداری از شهرداری دفاع شود که نفرستاد.

او همچنین درباره سرانجام ایجاد راسته کتاب میدان انقلاب نیز اظهار کرد: طرح مطالعاتی راسته کتاب به پایان رسیده و با ذی نفعان نیز جلسه‌ای برگزار شده است. در حال حاضر باید در شهرداری مناقصه‌ای برگزار شود تا بخش‌های کالبدی طرح نیز اجرا شود.

اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه احیانا رهبری با تصمیم‌گیری شورا درباره 62باغ مخالف هستند گفت: در این باره اطلاعی ندارم اما باید درباره ۶۲باغی که عوارض ساخت و سازشان را به طور کامل قبل از لغو مصوبه موسوم به برج_باغ پرداخت کرده بودند تصمیم‌گیری می‌کردیم اگرنه مسائل حقوقی و مالی پیچیده‌ای به وجود می‌آمد. هرچند برخلاف تمایل ما بود.

او ادامه داد: شورا در این باره تصمیم‌گیری کرد اما با مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری روبرو‌شد و ممکن است به طور کامل به این ۶۲ باغ پروانه ساخت داده نشود اما در نهایت افرادی مبلغی پرداخت کردند و باید موضوع به نحوی حل و‌فصل شود. 

اعطا همچنین در واکنش به انتقاد رییس شورای شهر تهران درباره بدعهدی وزارت نفت گفت: وزارت نفت باید به ازای هر سفر با مترو ۲۵سنت به مترو پرداخت کند اما سرخود این عدد را به ۱۰سنت کاهش داد که البته همین عدد را پرداخت نکردند.آقای هاشمی بارها پیگیری کردند اما  تا الان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین آماری از وصول جرایم ماده 100ارائه داد که طی آن وصولی جرایم ماده ۱۰۰ در سه ماهه اول سال ۹۸،  ۳۰۱میلیارد تومان است که ۲۹۹میلیارد آن مربوط به پروژه ایران مال و منطقه ۲۲است. بعد از منطقه ۲۲بیشترین میزان وصولی در منطقه ۱ با ۵۹درصد، منطقه ۵، با 14درصد و منطقه ۷،۶، با ۳.۵درصد بوده است.