۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد:

موافقان و مخالفان گزارش مالی شهرداری/ نظری:شهر همچنان بر پاشنه شهر فروشی می‌چرخد

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹
کد خبر: 366362
موافقان و مخالفان گزارش مالی شهرداری/ نظری:شهر همچنان بر پاشنه شهر فروشی می‌چرخد

عضو شورای شهر تهران گفت:۲۵ درصد کل درآمدها از محل عوارض ساختمانی است که نشان می‌دهد که در شهرداری در بر همان پاشنه شهرفروشی می چرخد و هنوز نتوانسته ایم از محل‌های دیگر کسب درآمد کنیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری پس از ارائه گزارش خزانه دار شورا از عملکرد مالی شهرداری در سه ماهه نخست سال ۹۸ گفت: باید مشخص شود آیا رؤسای کمیسیون‌ها در کمیته تحقیق حضور دارند یا خیر؟ حضور نماینده شورا در کمیته تخصیص بسیار مهم است زیرا در این کمیته مشخص می‌شود آیا موضوعات مورد تأکید شورا به آن توجه شده یا نه براساس سلایق شهرداری بودجه اختصاص داده می‌شود و این بودجه با مصوبات شورا همراهی ندارد.

وی با اشاره به عقب ماندگی درآمدهای شهرداری در حوزه پسماند، پارک حاشیه‌ای، درآمدهای شهرداری از محل جریمه راهنمایی و رانندگی گفت: ۲۵ درصد کل درآمدها از محل عوارض ساختمانی است که نشان می‌دهد که در شهرداری در بر همان پاشنه شهرفروشی می چرخد و هنوز نتوانسته ایم از محل‌های دیگر کسب درآمد کنیم. در حوزه‌های دیگر یک دهم ردیف درآمد پیش بینی شده محقق نشده است.

بهاره آروین در خصوص این موضوع توضیح داد: درآمد مازاد از تراکم به خاطر تهاتر تخلفات گذشته در این دوره و ثبت در اسناد خزانه است.

وی در ادامه سخنانش به ثبت دیرهنگام هزینه‌ها در شهرداری تذکر داد و گفت: متأسفانه ثبت هزینه‌ها در شهرداری با تأخیر انجام می‌شود و این منجر به عدم شفافیت شده است.

آروین افزود: پس از پرداخت، فرآیندهایی برای تأیید تعریف شده است که جای تأمل دارد زیرا باید هر گونه تأییدی قبل از فرآیند پرداخت انجام شود و پس از پرداخت، هزینه‌ها در سیستم قابل ثبت باشد.