۰ نفر

تذکر رییس کمیته اجتماعی به عدم بازنگری و بهبود الگوی مدیریت پسماند

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبر: 366346
تذکر رییس کمیته اجتماعی به عدم بازنگری و بهبود الگوی مدیریت پسماند

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران به شهرداری نسبت به عدم بهبود الگوی پسماند و توقف و تعلیق موضوع پسماند در شهرداری تذکر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛الهام فخاری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند در شهر تهران و توقف تعلیق برنامه‌های این حوزه و بی‌توجهی مدیریت شهری به موضوع پسماند که وضعیت محیط‌زیست شهرستان‌ها و روستاهای استان‌ تهران را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: به شهرداری تهران متذکر می‌شوم نسبت به بازنگری و بهبود الگوی مدیریت پسماند که از جمله مسئله‌های کلیدی مدیریت شهری ابر کلانشهر تهران به شمار می‌رود و دچار توقف و تغییر است، اقدام کند.

وی ادامه داد: وضعیت پسماند تنها مسئله محیط‌زیستی و خدماتی نیست بلکه مسئله‌ای اجتماعی است. بی‌توجهی به اصلاح نظام مدیریت پسماند در تهران به وضعیت شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان‌ هم آسیب رسانده است.

فخاری با بیان اینکه نظام مدیریت پسماند در تهران هنوز نه در سامانه‌های برخط و پرتال، نه در کسب و کارهای مجازی و نه در فرآیند عملیات شهری تحول نیافته است، گفت: سامانه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای شهرداری نیز تحرکی در این موضوع ندارند و تنها در خصوص قیمت‌های فی‌مابین کارفرما و پیمانکار اصلاح صورت گرفته است. با توجه به چندجانبه بودن پیامدهای اجتماعی و ضرورت‌های سلامت شهری، ضرورت دارد شهرداری در خصوص عدم تحول در نظام مدیریت پسماند توضیح دهد.