۰ نفر

میزان دقیق تولید روزانه زباله در تهران؟

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۱
کد خبر: 365745
میزان دقیق تولید روزانه زباله در تهران؟

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تولید ۱۱ هزار تن پسماند عادی به صورت روزانه در تهران گفت: باید پسماندهای شهر تهران به شکل نوین مدیریت شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، کلانتری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران گفت: من در شش استان دیگر خدمت کردم و واقعیت این است که تهران محروم‌ترین استان در مسائل محیط زیستی است. بزرگترین چالش تهران در حوزه مسائل محیط زیستی است که دو حوزه تمرکز جمعیت و مشکل آب، عمده مسائل محیط زیستی تهران است.

وی افزود: در تهران سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان اضافه می‌شود و این افزایش جمعیت تنها در جغرافیای کمتر از یک درصد کشور در حال انجام است. ظرفیت زیستی برای تهران در دهه ۴۰، ۴میلیون نفر اعلام شد و امروز ۱۷ میلیون نفر در تهران هستند.

وی با اشاره به حضور ۲۵ درصدی خودرویی و ۳۳ درصدی موتور سیکلت‌های کشور در تهران، افزود: روند آلودگی هوا در استان تهران در سال گذشته مثبت و رو به بهبود بود، اما امسال اگر اقدامی جدی نشود، ممکن است منفی شود. روزانه ۱۱ هزار تن پسماند عادی، ۶۱ هزار تن پسماند و نخاله ساختمانی، ۲۴۰۰ تن پسماند صنعتی در تهران تولید می‌شود و متأسفانه همه اینها در اطراف تهران به شکل درست مدیریت نمی‌شوند.