۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران:

دوچرخه یک مد حمل و نقل انبوه نیست/از سه چرخه استفاده می‌کنم

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 365003
دوچرخه یک مد حمل و نقل انبوه نیست/از سه چرخه استفاده می‌کنم

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کرد. باید به عنوان یک پدیده حمل و نقلی محیط زیستی به آن توجه کرد که یک مد حمل و نقل است و که می توانیم حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پایان یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات جلسه امروز شورا گفت: امروز گزارش تفریغ بودجه سال 96 به اتمام رسید و وظایفی برای شهرداری و شورا معین شد تا به آ‌ن عمل کنند.  حدود 40 بند درمورد تفریغ بودجه مطرح و تصویب شد و در رسیدگی بودجه سال‌های دیگر رعایت خواهد شد. 

وی درباره اختلاف نظرهای مطرح شده در جلسه امروز درمورد باغ بودن و یا باغ نبودن برخی پلاک های ثبتی‌ گفت: این اختلاف ‌نظرها همیشه وجود داشته و گاهی هم این موضوعات اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مجمع نیز شورای شهر را به عنوان مبنای تشخیص  باغ بودن یا نبودن  یک ملک در نظر گرفته است؛ بنابراین شورای شهر حرف آخر را می‌زند.

هاشمی به انتخاب آقای وحدت کار به عنوان عضو هیات عامل ناظر بر تاکسیرانی نیز اشاره کرد و گفت: این انتخاب انجام شد تا هیئت مدیره کار خود را به صورت قانونی انجام دهد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره توسعه دوچرخه به عنوان مد حمل و نقلی و اثرگذاری آن بر وضعیت ترافیک شهر تهران اظهار داشت: کشورهای مختلفی در دنیا به موضوع توسعه دوچرخه عمل کرده واز این توسعه نتیجه هم گرفته‌اند. برای مثال در گذشته‌های دور که کشور چین به صورت کمونیستی اداره می‌شد دوچرخه یک عنصر بسیار مؤثر در حرکت بود. در هلند نیز زیر ساخت‌های شهری را طوری ساختند که افراد می‌توانند با دوچرخه به محل کار تردد داشته باشند. 

وی با اشاره به وضعیت توپرگرافی و شیب در تهران ادامه داد: دوچرخه در تهران و مخصوصاً مناطق جنوبی شهر که مسطح است می‌تواند به عنوان یک وسیله تردد گسترش یابد، اما در مناطق شمال شهر که  شیبدار است  طی مسیرهای سربالایی با دوچرخه  دشوار است.

هاشمی در ادامه افزود:نمی توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کرد. باید به عنوان یک پدیده حمل و نقلی محیط زیستی به آن توجه کرد که یک مد حمل و نقل است و که می توانیم حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

هاشمی درباره اینکه آیا خودتان از دوچرخه استفاده می کنید یا خیر گفت: من قبلاً به شوخی گفته‌ام که چون استفاده از دوچرخه کار سختی است از سه‌چرخه استفاده می‌کنم.