۰ نفر

برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها باید این اقدامات را انجام دهید

۶ تیر ۱۳۹۸، ۰:۲۸
کد خبر: 362709
برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها باید این اقدامات را انجام دهید

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به جزئیات برگزاری الکترونیکی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، خاطرنشان کرد: مانوری در این زمینه برای آمادگی بیشتربرگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در اولین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق بیست و دوگانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: این انتخابات کاملا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود تا علاوه بر ایجاد صحت و دقت بیشتر، عملکرد بهتری نیز حاصل شود. همچنین قرار گرفتن در چارچوب شهر هوشمند، هدف نهایی ما است و به همین سمت و سو پیش می‌رویم. 

وی با بیان اینکه آمادگی مردم برای الکترونیکی کردن انتخابات اهمیت دارد، گفت: تلاش می‌کنیم همه فرایند کاغذی در انتخابات را حذف کنیم و این مسئله با نظر مساعد اعضای شورای شهر و شهرداری تهران حاصل شده است. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: انتخابات شورایاری‌ها می‌تواند الگوی مهم و جدی‌ای برای کل کشور باشد و نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در فرایند رأی‌گیری انتخابات شورایاری‌ها، همه محورها الکترونیکی درنظر گرفته شده، لذا سامانه‌ای داریم که اعضای اصلی ستاد اجرایی، حساب کاربری داشته باشند. همچنین ثبت‌نام در سامانه الکترونیک انجام گرفته که تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم. 

فرجود گفت: ثبت‌نام، احراز هویت و ارائه مدارک، همه به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و درخواست داریم که همه اعضای ستاد اجرایی و نظارت، آموزش‌های جزء به جزء را فراگیرند. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نفر پشتیبان فنی برای این انتخابات نیاز داریم و برای هر پنج شعبه، یک پشتیبان درنظر گرفته شده تادر روز انتخابات مشکلی نداشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از صندوق‌ها برای رأی‌گیری از تهران تأمین می‌شود و برخی نیز از شهرهای دیگر که به طورکلی در چهار منطقه از تهران در شمال، جنوب، غرب و شرق دپو خواهد شد که شهرداران مناطق، این محله‌ها را به ما اعلام می‌کنند، همچنین به روزرسانی صندوق‌ها در دستورکار قراردارد. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: حراست و نگهبانی، همکاری آنها در حفاظت از دستگاه‌ها و صندوق‌ها اهمیت دارد، چرا که دستگاه‌ها گرانقیمت است و آنها را از وزارت کشور امانت می‌گیریم، البته تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است. 

وی از برگزاری مانوری در حوزه الکترونیک خبر داد و گفت:‌این مانور در حضور نمایندگان هیأت اجرایی و نظارت انجام  می‌گیرد تا مشکلی در روز انتخابات نداشته باشیم. 

فرجود در پایان گفت: انتخابات شورایاری‌ها که در مردادماه برگزار می‌شود، مسیر همواری برای سایر انتخابات به صورت صددرصد الکترونیک خواهد بود و تهران اولین کلانشهری است که در این حوزه با موفقیت همراه خواهد شد.