۰ نفر

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تکذیب ادعاهای عضو شورای شهر تهران/ 9هزار چشمه سرویس بهداشتی داریم نه 6هزار

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 361591
تکذیب ادعاهای عضو شورای شهر تهران/ 9هزار چشمه سرویس بهداشتی داریم نه 6هزار

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن تکذیب آمار 6هزار و 500تایی که رییس کمیته سلامت برای تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی در سطح شهر تهران اعلام کرده است، گفت: در تهران 9هزار و 500چشمه سرویس بهداشتی داریم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران هفته گذشته طی مصاحبه‌ای با خبرنگار اقتصادآنلاین اعلام کرد که آمار دقیق سرویس بهداشتی‌های سطح شهر تهران در خوشبینانه‌ترین حالت 6هزار و 500چشمه است اما برزین ضرغامی، سازمان زیباسازی با ارسال اطلاعاتی گفته که آمار دقیق چشمه ها 9هزار و 400چشمه است. 

طبق آمار او چشمه‌های مورد نیاز بنا بر استاندارد بین المللی 3هزار و 291 چشمه است و بیشترین کمبود مربوط به مناطق 8،5،4،2 است. علت کمبود نیز ضعف قوانین،منابع اعتباری، معارض‌های اجرایی اعم از زمین، تامین انشعابات و زیر ساخت عنوان شده است. 

به گفته ضرغامی کیفیت سرویس‌های بهداشتی حال حاضر تهران معمولی است و علت بی کیفیتی بهینه نبودن طرح،نگهداری نامناسب ومتناسب نبودن با نیاز محدوده است. 

همچنین رییس این سازمان وعده داده که ساخت 4دستگاه سرویس بهداشتی ناتمام تا پایان سال به اتمام می‌رسد و 6دستگاه تا پایان آبان‌ماه و 10دستگاه تا پایان سال جاری ساخته خواهند شد. 

ناهید خداکرمی، آمار ارائه شده را ناشی از تحقیق و بررسی‌های میدانی می‌داند و برزین ضرغامی معتقد است که کمیته سلامت، همه چشمه‌ها را به طور کامل محاسبه نکرده است. مشخص نیست چرا بین آمارهای یک نهاد نظارتی و یکی از سازمان‌های بسیار مهم شهرداری چنین تناقض آشکاری وجود دارد و در عین حال هیچکدام با آمار دیگری قانع نمی‌شود!