۰ نفر

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

حناچی اطلاعات درستی از وضعیت حمل و نقل عمومی ندارد/ ارائه آمارهای اشتباه در صدا و سیما!

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 361573
حناچی اطلاعات درستی از وضعیت حمل و نقل عمومی ندارد/ ارائه آمارهای اشتباه در صدا و سیما!

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آمارهایی که پیروز حناچی، شهردار تهران دیشب در صدا و سیما اعلام کرد درست نیست و این موضوع نشان از بی‌اطلاعی او از وضعیت حمل و نقل شهر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شب گذشته پیروز حناچی طی مصاحبه تلویزیونی آمارهایی از وضعیت حمل و نقل عمومی ارائه کرد که واکنش دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران را در پی داشت.

حناچی گفته که «برای اولین بار با راه اندازی  خطوط 7،6 خط لوپ تهران ایجاد شد که به شکل دایره ای همه خطوط را قطع می کند و این تحولی در شهر تهران است»، اما محمد علی کرونی در واکنش به این ادعا به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قبل از راه‌اندازی خط 7،6نیز متروی تهران خط تبادلی داشت، مثل ایستگاه دروازه شمیران، دروازه دولت، امام خمینی و چهار راه ولیعصر و این اقدام جدید و مربوط به این دوره نیست.

همچنین کرونی در واکنش به ادعای حناچی مبنی بر اینکه در تهران 3هزار و 500اتوبوس فعال وجود دارد، نیز اظهار کرد: تهران 6هزار و 300اتوبوس فعال دارد و اینکه شهردار تهران اطلاعی از تعداد اتوبوس‌ها ندارد عجیب و تاسف‌بار است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل ادامه داد: حناچی دیشب گفت که «الان 15 - 16 درصد از بار حمل و نقل عمومی بر عهده مترو است»، اما واقعیت این است که سهم مترو در حمل و نقل تهران زیر 10درصد است!