۰ نفر

تاخیر شهرداری در ارائه گزارش درآمد و هزینه‌های شهرداری در سال98

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۴
کد خبر: 360641
تاخیر شهرداری در ارائه گزارش درآمد و هزینه‌های شهرداری در سال98

خزانه دار شورای شهر تهران، گفت: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران، نسبت به تاخیر در ارائه گزارش درآمد و هزینه های شهرداری تهران در ماه های فروردین های و اردیبهشت به تفکیک به شورا ارسال تذکر میدهم.

 اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ سید حسن رسولی نسبت به تاخیر در ارائه گزارش ماهانه از درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورای شهر تهران تذکر داد و اظهار کرد: شهرداری تهران نهادی عمومی و غیردولتی است، که به صورت درآمد و هزینه اداره می شود از آنجا که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می شود، لذا استحضار آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

وی ادامه داد: در عمل به وظایف نمایندگی به استناد بر مفاد ماده 79 قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند 5 ماده 8 وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آیین‌نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب 11 فروردین‌ماه  سال  1378  هیات  وزیران،  می‌بایست  شهرداری  نسبت به ارسال حساب درآمد و هزینه ماهانه  همراه با اظهارنظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.

     رسولی تاکید کرد: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران، نسبت به عدم ارسال گزارش‌ از  وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌صورت ماهانه  به خزانه‌داری شورای شهر به شهرداری تذکر می دهم و امیدواریم این گزارش‌ها برای ماه های فروردین و اردیبهشت به  تفکیک  به  شورا  ارسال  شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزارهای تحقق این سیاست، ارائه مستمر گزارش‌ از درآمد و هزینه های شهرداری به افکار عمومی است.