۰ نفر

رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران:

سگ کشی نداریم/برخی شهروندان گوش سگ‌ها را از بیخ می‌برند

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبر: 360016
سگ کشی نداریم/برخی شهروندان گوش سگ‌ها را از بیخ می‌برند

رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از بریدن گوش‌ها سگ‌ها به وسیله مردم انتقاد کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حمیدرضا تحصیلی، رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در جریان بازدید از نقاهتگاه سگ‌ها در آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: تعداد گزش سگ بالا رفته است و بنا داریم سگ های بی حساب را از سطح شهر جمع کنیم اما حامی نماها جلوی کار ما را گرفتند.

او با بیان اینکه سگ‌ها را با دارت و داروی بیهوشی جمع آوری و با برنکارد انتقال داده می‌شوند،اضافه کرد:آن‌ها در قرنطینه معاینه می‌شوند و مریض از غیر مریض جدا شده و  برای عقیم سازی و پلاک کوبی تحت نظر قرار میگیرند.

او تاکید کرد: کشتار سگ نداریم مگر حیواناتی که قابل درمان نباشند.اگر شهروندان سگی بگیرند، رایگان عقیم میکنیم.همچنین سگ‌های عقیم شده را رایگان برای نگهبانی به مردم تحویل می‌دهیم.

تحصیلی با بیان اینکه در حال حاضر ٢١٧سگ در نقاهتگاه آرادکوه وجود دارد،اضافه کرد:فعلا فقط ظرفیت نگهداری ۴۰۰،۵۰۰قلاده سگ در آرادکوه وجود دارد.همچنین روزانه حدود هزار قلاده سگ ورودی و همان تعداد خروجی داریم.

تحصیلی اضافه کرد: متاسفانه برخی به دروغ حیوان عقیم نشده را پلاک‌کوبی می‌کنند و ما متوجه نمی‌شویم که آن‌ها بگیریم،این سنگ‌ها تولید مثل کرده و تعدادشان زیاد می‌شود

او اضافه کرد: بنا داریم در اطراف تهران از محسنات سگ اطلاعاتی نصب کنیم که مردم از سگ‌ها نترسند،همچنین هرجایی به سگ نباید غذا بدهند.

WhatsApp Image 2019-06-15 at 05.28.15

تحصیلی با بیان اینکه ٦٠، ٧٠ درصد سگ‌ها گوششان بریده شده است،اضافه کرد: برخی مردم آن‌ها را مجبور می‌کنند که گوش خودشان را بخورند،این تفکر وجود دارد که این اقدام باعث تندخو تر شدن سگ می‌شود و برای نگهبانی بهتر هستند.

WhatsApp Image 2019-06-15 at 05.28.15(1)

او همچنین گفت که؛ از پارک چیتگر،سرخه‌حصار و کوهسار بیشترین تعداد سگ‌ گرفته می‌شود.

WhatsApp Image 2019-06-15 at 05.28.16

WhatsApp Image 2019-06-15 at 05.28.17