۰ نفر

رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ارتقای کیفیت مبلمان خیابان ولیعصر/ مناطق برای مبلمان شهری به سراغ ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین مصالح می‌روند

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 359395
ارتقای کیفیت مبلمان خیابان ولیعصر/ مناطق برای مبلمان شهری به سراغ ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین مصالح می‌روند

رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از ارتقای کیفیت مبلمان خیابان ولیعصر طی سال جاری خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ برزین ضرغامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فقر مبلمان شهری در تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تمام مناطق تهران در حوزه مبلمان شهری دچار ضعف و کمبود هستند. بزرگترین دلیل این ضعف هم بافت متراکم محلات تهران است که در برخی نقاط عرض پیاده‌راه را به یک تا یک و نیم متر می‌رساند و اساسا امکان جاگذاری صندلی وجود ندارد و سطل زباله نصب می‌کنیم.

او با بیان اینکه تلاشمان بر توزیع متوازن و یکسان مبلمان شهری در تهران است، ادامه داد: برای با کیفیت کردن مبلمان شهری جشنواره دایره خلاقیت برگزار کردیم که طی آن طرح پنج نفر انتخاب و بنا شد طرح‌ها در سطح وسیع تکثیر شود تا به مرور در سطح مناطق اجرایی شود.

ضرغامی در پاسخ به این پرسش که وظیفه سازمان زیباسازی در حوزه مبلمان شهری چیست، اظهار کرد: در قانون آمده که سازمان زیباسازی وظیفه ساخت و نصب به صورت الگو دارد، یعنی بیشتر نقش سیاستگذاری تا اجرا و مناطق باید با الگو قراردادن طرح‌های سازمان، در سطح مناطق مبلمان شهری احداث کنند.

ضرغامی با اشاره به ضعف مناطق دراجرای طرح‌های توسعه مبلمان شهری گفت: مناطق مبلمان شهری را غیر تخصصی می‌بینند و به ارزان‌ترین طرح‌ها در مناطق برای جبران کمبود این نیاز اجرا می‌کنند، این در حالی است که سازمان فعالیت را تخصصی دیده و برای اجرایی کردن آن از بهترین طرح‌ها و بهترین تجهیزات و مصالح استفاده می‌کند.

او با اشاره به بعد نظارتی سازمان زیباسازی در این حوزه بر روی مناطق شهر تهران گفت: البته در سازمان هر منطقه ای که طرح را اجرایی نکند و یا با کیفیت پایین اجرایی کند، امتیاز پایین‌تری می‌گیرد و این امتیاز پایین در تخصیص بودجه به منطقه اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: باید در سازمان تعداد افراد برای نظارت بیشتر و در مناطق کم‌تر باشد اما طی سال‌های گذشته این رویه برعکس بوده است. باید این رویه در سازمان تغییر کرده و یا ضریب نفوذ ما افزایش پیدا کند.  

ضرغامی همچنین از اجرای طرح مبلمان شهری در خیابان ولیعصر خبر داد و گفت:  سازمان کار بازسازی کف، جداره و مبلمان خیابان را همیشه بر عهده داشته است اما بنا داریم که آن را ارتقا دهیم که البته کار مطالعاتی و تدوین طرحش زمان بر خواهد بود، اما جزو برنامه‌های سال جاری‌مان است.