۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

توقف دو ساله فعالیت کمیته تخلفات شهرداری!/ تکذیب ادعای سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعلام غیر واقعی مبلغ عوارض

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبر: 358887
توقف دو ساله فعالیت کمیته تخلفات شهرداری!/ تکذیب ادعای سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعلام غیر واقعی مبلغ عوارض

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از توقف دو ساله فعالیت کمیته تخلفات شهرداری تهران خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت معاونان متخلف شهرسازی منطقه 3 و 5شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: حدود دو سال بود که جلسه کمیته تخلفات شهرداری، تشکیل نمیشده و پرونده‌هایی بر روی هم انبار شدند. حدود دو ماه است که کمیته تشکیل می‌شود و پرونده‌‌ها به نوبت در حال بررسی هستند و هر کسی بر خلاف ضوابط و مقررات کاری انجام داده باشد، مطابق با قوانین و مقررات با او برخورد می‌شود.

او ادامه داد: ما گزارشهایی از معاونان شهرسازی منطقه 3و 5داشتیم که صلاح ندیدیم همکاری آن‌ها در این سمت ادامه داشته باشد و با هماهنگی شهردار منطقه افراد دیگری را جایگزین‌شان کردیم.

او همچنین در پاسخ به ادعای سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه شهرداری از اعلام مبلغ واقعی عوارض به تأمین اجتماعی خودداری می‌کند، گفت: این نظر آن‌ها است. ما عوارض را در فیشی که به مالک تحویل می‌دهیم، ذکر می‌کنیم. اختلاف نظری که وجود دارد این است که به طور مثال فردی مراجعه می‌کند که 5 طبقه مسکونی و یک مغازه دارد، عوارض این 5 طبقه و 1 واحد تجاری که می‌خواهد بسازد، محاسبه می‌‌شود و قبلی‌ها به عنوان حقوق مکتسبه از آن کم می‌شود.

معاون حناچی اضافه کرد: تامین اجتماعی می‌‌گوید این کم کردن عوارض گذشته، یعنی تغییر فیش، در حالی که این گونه نیست. آنچه که صاحب ملک باید به عنوان عوارض پرداخت کند، قوانینی دارد و ما نمی‌توانیم دو بار از مردم پول بگیریم.

گلپایگانی در پایان گفت: البته مسئله درصدی که قرار است از عوارض ساختمانی کم و به تأمین اجتماعی پرداخت کنیم، در مجلس در حال بازبینی و بازنگری است. نماینده ما در جلسات مرکز پژوهشهای مجلس شرکت می‌کند؛ اما من تا کنون جلسه مشترکی با تأمین اجتماعی نداشتم. افزایش عوارض برای کمک به کارگران ساختمانی بسیار مهم است و من انتظار داشتم که مصوبه شورای شهر را هم در این زمینه ببینند و حمایت کنند که ظاهرا اطلاع نداشتند و من ندیدم که از این مصوبه حمایت شود.