۰ نفر

پلی که جانی دوباره می‎گیرد

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 358321
پلی که جانی دوباره می‎گیرد

در چهارراه رودکی با وجود دسترسی به خیابان‌های 45 متری شهرداری، بسیج، رودکی، میدان صفا، شهرک نیاوران و آرامستان دارالسلام ترافیک شرایط بسیار نامناسبی را به وجود آورده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به همین دلیل شهرداری با هدف کاستن از ترافیک در نقاطی نظیر چهارراه رودکی، برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط پرترافیک مصمم شد و برنامه‌ریزی کرد.

پروژه پل رودکی شهرستان بروجرد در سال ۹۲ در بروجرد کلنگ‌زنی شد اما با گذشت پنج سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در زمان کلنگ‌زنی این پروژه اعلام شد که این پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید اما حالا ۶ سال گذشته و تقریباً فاز اول کار به اتمام رسیده است.

پل رودکی بزرگترین پل روگذر شهری استان لرستان است. ساخت این پل از سال ۹۲ آغاز شده که ابتدای کار این پروژه به شهرداری واگذار شد اما بعد از مدتی استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

پل شهدای دانش‎آموز بروجرد از بلاتکلیفی بیرون بیایید

فریبرز محسنی عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره اظهار کرد: بعد از یک دوره بلاتکلیفی پل در حال عملیاتی شدن است.

وی تصریح کرد: ممکن است پل در قرارداد به اسم پل رودکی باشد اما به تصویب شورای اسلامی شهر بروجرد به احترام شهدای دانش‌آموز مدرسه فیاض‌بخش به نام شهدای دانش‌آموز نامگذاری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: شرکت توسعه ساختمان که ساخت این پل را برعهده گرفته شرکت خوشنامی است که در کشور پروژه‌های قوی را انجام داده است.

محسنی اضافه کرد: باید با مدیریت صحیح سنگ‌ها از سر راه برداشته شود تا پروژه از بلاتکلیفی بیرون بیاید.

وی بیان کرد: هدف از احداث این پل تسهیل در رفت و آمد است.

۱۴ میلیارد اعتبار پل شهدای دانش‌آموز است

گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد در این باره، اظهار کرد: پل شهدای دانش‌آموز یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان بروجرد است که سال‌ها بلاتکلیف ماند.

وی تصریح کرد: طی مناقصه‌ای که برگزار شد شرکت توسعه ساختمان برنده این مناقصه شد که توانمند بوده و کار را آغاز کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: براساس زمانبندی کار در حال انجام است اگر مشکلی پیش نیاید و اعتبارات به موقع برسد کار خوب پیش خواهد رفت.

گودرزی اضافه کرد: اعتبار کل این پروژه ۱۴ میلیارد تومان است که استاندار لرستان قول داده‌اند که محقق شود.

وی بیان کرد: هدف این است که این پروژه برای دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مهمترین مسئله پروژه، بحث مالی است

هاشمی عضو هیئت مدیره توسعه ساختمان نیز در این باره گفت: با وجود مسئله سیل آغاز عملیات این پروژه با دو ماه تأخیر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین مسئله این پروژه بحث مالی است که پیگیر آن هستیم که مرتفع شود هرچند برای آغاز کار از آورده خود استفاده کردیم.

عضو هیئت مدیره توسعه ساختمان تصریح کرد: امیدواریم این پروژه را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت تحویل دهیم.

مدت قرارداد این پروژه ۸ ماه است

مهندس پاپی معاون عمرانی شهرداری بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: مدت قرارداد این پروژه ۸ ماه است که این شرکت از تاریخ ۴ اردیبهشت ماه سال‎جاری کار را تحویل گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس قرار داد باید ۴ دی ماه سال‎جاری شرکت پروژه را تحویل دهد و امید می‌رود پروژه برای دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر پروژه اندیشیده شود.

پل رودکی نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد

موسی نیکوکار رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این باره گفته است: پل رودکی بزرگترین پل روگذر شهری استان لرستان است.

وی تصریح کرد: ساخت این پل از سال ۹۲ آغاز شده که ابتدای کار این پروژه به شهرداری واگذار شد اما بعد از مدتی استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

نیکوکار ادامه داد: برای تسریع در این کار هفته‌ای یک‌بار برای این مهم جلسه برگزار می‌شود.

تلاش می‌شود امسال پل شهدای دانش‌آموز به بهره‌برداری برسد

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این باره گفت: یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام بروجرد پل شهدای دانش‌آموز است که تلاش می‌شود تا این پروژه امسال به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: با خاتمه دادن به کار پیمانکار پیشین و انتخاب پیمانکار جدید، بخش عمده‌ای از کار سازه‌ای پل شهدای دانش‌آموز در سال ۹۷ انجام شد و امید است این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی لرستان در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به هرحال انتظار می‌رود علاوه بر سرعت کار استحکام، زیبایی و ظرافت این پل در نظر گرفته شود و فقط صرف احداث پل کارهای جانبی آن فراموش نشود.

در حال حاضر تکمیل پل رودکی بروجرد یکی از پروژه‌های اولویت‌دار بروجرد است و پیگیری‌های لازم برای تزریق اعتبار و تکمیل آن در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.