۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

توقف دوباره فروش خودرو به تاکسیرانان/ رانندگان تاکسی اغلب امکان خرید نقدی ندارند

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 357585
توقف دوباره فروش خودرو به تاکسیرانان/ رانندگان تاکسی اغلب امکان خرید نقدی ندارند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: خودروسازی‌ها بازهم برای افزایش قیمت، فروش خودرو حتی به صورت نقد را به تاکسیرانان متوقف کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صبح امروز مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور طی خبری اعلام کرد که امسال به واسطه اینکه شرایط تولید بهتر شده، قرارداد نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی را با خودروسازی‌ها منعقد کردیم. اما در گام اول این طرح به واسطه اینکه تسهیلات بانکی فراهم نبود، طرح به صورت نقدی فعال شده است و  متقاضیان خرید نقدی می‌توانند برای نوسازی تاکسی فرسوده خود و دریافت خودروهای جدید ثبت‌نام کنند. در حال حاضر ۱۶۰ پیش فاکتور برای مالکین تاکسی‌های فرسوده صادر شده است.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن تایید این خبر به اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر با توجه به گران شدن شدید خودروها، تاکسیرانان اغلب امکان خرید نقد اتومبیل ندارند و تعداد کمی می‌توانند با این شرایط نوسازی را انجام دهند.

او با بیان اینکه به تاکسیرانانی که امکان خرید نقد اتومبیل دارند، اطلاع رسانی شده است، اضافه کرد: آن‌ها می‌توانند از طریق دریافت وام از محلی دیگر و یا اگر تمکن مالی دارند، از خودروسازی‌ها، اتومبیل خریداری کنند که البته این شرکت در حال حاضر خرید ماشین را به دلیل تغییر و افزایش قیمت متوقف کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران همچنین درباره نتیجه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اتومبیل‌های دست دوم در هیئت دولت نیز اظهار کرد: این طرح در صف مصوبات هیئت دولت است و هنوز اقدامی انجام نشده است.