۰ نفر

در صحن شورای شهر مطرح شد:

تذکر دوباره نسبت به مصرف بی‌رویه آب در حوزه خدمات شهری

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۳
کد خبر: 355727
تذکر دوباره نسبت به مصرف بی‌رویه آب در حوزه خدمات شهری

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به مصرف بی رویه آب در حوزه خدمات شهری شهر تهران تذکر داد.

اقتصادآنلاین-فائزه مومنی ؛ شهربانو امانی در جلسه علنی روز یکشنبه با پخش تصاویری از نحوه آبیاری و شستشوی معابر پایتخت گفت: پیش از این نیز در خصوص مصرف بی رویه آب در خصوص آبیاری فضای سبز و خدمات شهری تذکر داده بودم.

وی با اشاره به بارش های اخیر در کشور که برای برخی از نقاط چالش هایی ایجاد کرد، گفت: این بارش ها در استان تهران باعث سرریز شدن تعدادی از سدها شد و مابقی نیز تا خردادماه سرریز می شوند.

امانی با بیان اینکه امسال بارندگی ها وضعیت تأمین منابع آبی را به وضعیت نرمالی رسانده است، گفت: وضعیت آب های سطحی با توجه به بارش های اخیر مناسب است اما همچنان منابع آب های زیرزمینی ما به دلیل برداشت های گذشته دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه دو کشور مصر و ایران از لحاظ آب های زیرزمینی دچار مشکل هستند و وضعیت ایران نسبت به مصر بدتر است، گفت: این اتفاق به خاطر برداشت های سالیان متمادی از منابع زیرزمینی اتفاق افتاده است.

امانی تأکید کرد: اصلاح الگوی مصرف در این خصوص ضروری است و در مورد مصرف نادرست منابع آبی به شهرداری تذکر می دهم.

وی با اشاره به تصاویر به نمایش درآمده گفت: این تصاویر مربوط به شستشوی گاردریل در سوم خرداد امسال است که با فشار آب گاردریل خیابان کریم خان را شستشو داده اند.

این عضو شورا تأکید کرد: نباید بارش های اخیر موجب غفلت از الگوی مصرف آب در پایتخت شود و برای آنکه فرصت سوزی نکنیم، چون باید در این رابطه چاره اندیشی شود.