۰ نفر

عضو شورای شهر تهران:

فعالیت ۱۲۲اکیپ عمرانی برای ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر شهر تهران

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۵
کد خبر: 355062
فعالیت ۱۲۲اکیپ عمرانی برای ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر شهر تهران

افشین حبیب‌زاده در نشست با دبیران شورایاری منطقه ۸تهران که با حضور استقامتی شهردار این منطقه برگزار شد، ضمن تقدیر از گزارش عملکرد دبیران این منطقه گفت: ارائه گزارش از سوی دبیران شورایاری محلات از رویه‌های خوبی است که باید ادامه‌دار باشد. این گزارش‌ها ضمن اینکه به ما روحیه می‌دهد موجب می‌شود مروری بر خدماتی که به مردم ارائه کرده‌ایم را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی و تصویب وظایف شورایاری‌ها در صحن شورا، گفت: برخلاف آنچه که گفته می‌شد شورای شهر به دنبال کاهش اختیارات و وظایف شورایاری است، ما هرگز دنبال این موضوع نبوده‌ایم بلکه به دنبال ارتقای کیفی این وظایف هستیم و در عمل نیز خواهید دید که وظایف بسیاری خوبی برای شورایاری‌ها دیده شده که جنس آن عمدتا از جنس مشارکت است.

عضو ستاد شورایاری‌ها ادامه داد: در شرح وظایف جدید برای شورایاری‌ها، آنها می‌توانند در حوزه‌های مختلف ورود و به شهرداری پیشنهاد دهند. در این شرح وظایف جدید، شورایاری‌ها مجبور هستند وقت بیشتری را گذاشته و بیشتر با مردم در ارتباط باشند. آنها باید موضوعات را دقیق تر بررسی کنند و شهرداری مناطق و نواحی نیز براساس این شرح وظایف مکلف خواهند بود تا نظرات اعضای شورایاری را جویا شوند. این رابطه تعاملی میان شورایاری‌ها و شهرداری مناطق زیر نظر شورای شهر خواهد بود.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش و اهمیتی که برای کارگروه‌های تخصصی در شورایاری‌ها دیده شده است، اضافه کرد: طبق شرح وظایف جدید برای شورایاری‌ها، کارگروه‌ها باید همه موضوعات را بررسی کنند و جمع‌بندی خود را به کارگروه منطقه منتقل کنند. کارگروه منطقه در حضور معاون مربوطه شهردار منطقه، موضوع را مطرح و بخشی از آن را حل و فصل کند. ان بخشی هم که نیازمند بودجه است را یا باید در اصلاحیه‌ بودجه اعلام کنند یا اینکه ردیفی را در بودجه‌ سال آینده درنظر بگیرند تا بعدا تخصیص یابد. عمدتا پروژه‌های بزرگ از این جنس هستند که باید بررسی کارشناسی شده و پیوست‌های آن تهیه شوند. در جاهایی هم که معاون منطقه تشخیص دهد، موضوع نیازمند دستور شهردار منطقه است، جلسه‌ای با حضور شورایاری‌ها و شهردار منطقه برگزار می‌کند. 

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در مورد درخواست اعضای شورایاری منطقه ۸ مبنی بر ترمیم آسفالت معابر این منطقه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، سالانه یک میلیون تن آسفالت از سوی شهرداری تولید می‌شود که ان شالله نیاز خودمان را تامین خواهد کرد. سه کارخانه بزرگ و معادن مرتبط با آن راه‌اندازی وشروع به کار کرده است. مبلغ قابل توجهی نیز قیر برای این کار خریداری شده است.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حدود ۱۲۲ اکیپ برای ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر شهر تهران پیش بینی شده که با توجه به اقداماتی که در حال انجام هستند، ان شالله آثار خود را تا شهریور ماه در شهر نشان خواهد داد و مشکلات مردم در این حوزه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در محل ایستگاه‌های بی آر تی نیز قرار شده صدمتر قبل و بعد ایستگاه از بتن غلتکی استفاده کنیم و روی ان هم به روش جدید تلفیق الیاف و اسفالت ریخته می‌شود.