۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌‌دهد؛

صدور مجوز ساخت‌وساز یک باغ 5هزار متری در منطقه5

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبر: 354445
صدور مجوز ساخت‌وساز یک باغ 5هزار متری در منطقه5

واقعیت این است که عمده کارهای یک سیستم به دست مدیران میانی و کارمندان انجام می‌شود و تغییر رویه و نگرش علاوه بر سطوح بالا، باید در سطوح پایین نیز اتفاق بیفتد تا در یک سیستم شاهد تحول بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شهرداری تهران از آن دسته سیستم‌هایی است که مدیران سطوح بالایش تغییر کرده‌اند، مدیرانی که بنا دارند تا حدودی رویه‌های گذشته را متوقف یا آن را تغییر بدهند اما در نهایت وقتی به مرحله اجرا می‌رسند، نیروهایی که نزدیک به 14سال با یک شیوه دیگر کار کرده‌اند و تغییر رویه برایشان سخت است تن به عملیاتی کردن آن‌ها نمی‌دهند.

نمونه این موضوع را می‌توان در روزهای بعد از لغو مصوبه موسوم به برج_باغ در شهرداری‌های مناطق دید که 30مجوز ساخت در این بازه زمانی صادر شد و تیغ نابودی را به تنه درختان شهر رساند. این درحالی است که مطابق با مصوبه شورای شهر تهران در 22اسفندماه 96 صدور هرگونه پروانه ساختمانی از این تاریخ به بعد ممنوع بوده است.

مطابق با اخبار ارسالی به پایگاه خبری اقتصادآنلاین؛ مجوز ساخت در یک باغ 5هزار متری، واقع در منطقه 5 بلوار عدل، خیابان بهار، 21آبان ماه 1397 از سوی شهرداری منطقه5 صادر شده است. همانطور که در تصاویر پیوست این گزارش آمده است؛ پروانه مرحله اول (شهرسازی) این ملک در تاریخ 96.12.08 (قبل از مصوبه شورای شهر تهران در خصوص برج باغ) صادر شده است.  اما پروانه مرحله دوم (ساخت) در تاریخ 97.8.21 صادر شده است که اما و اگرهایی را در خصوص چگونگی صدور مجوز ساخت به وجود آورده است.

مالک این پروژه می‌گوید پروانه شهرسازی‌ای که قبل از مصوبه برج باغ‌ها گرفته، حقوق مکتسبه لازم را برای طی سایر مراحل دریافت پروانه ایجاد کرده است در حالی که برخی کارشناسان دیگر این موضوع را رد می‌کنند.

واقعیت این است که شهرداری تهران در سطوح میانی و کارمندان، نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد تا تفسیر دقیق اجرایی قوانین عملیاتی شود.

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

حال و هوای این روزهای باغ 5000متری منطقه پنج تهران

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

تصویر قدیمی از دو باغ منطقه 5 تهران که هر دو مجوز ساخت گرفت
 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

تصویر جدید دو باغ منطقه5 که یکی از آن دو طی چندسال اخیر تخریب و ساختمان شد
و دیگری در حال آماده سازی برای ساخت‌وساز است

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

 

photo_۲۰۱۹-۰۵-۲۱_۱۰-۳۵-۴۱

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

برای مشاهده فایل کامل پروانه ساخت این ملک اینجا کلیک کنید