۰ نفر

بی‌اطلاعی فرمانداری از اختلاف شهرداری و راهور

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 353091
بی‌اطلاعی فرمانداری از اختلاف شهرداری و راهور

فرماندار شهرستان تهران گفت: اطلاعی از اختلاف بین شهرداری و پلیس راهور پایتخت بر سر عوارض طرح زوج و فرد ندارم و خواسته ام که در صورت تمایل برای حل مساله به فرمانداری مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی فرهادی» روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی که چندی پیش از قول شما و معاونتان اعلام کردند این مشکل حل شده است اظهارداشت: اگر معاونم در این زمینه سخنی گفته باشد فقط در خصوص درخواست مراجعه شهرداری و پلیس پایتخت برای حل مشکل به فرمانداری است.
وی یادآورشد: چون در جریان جزییات این اختلاف نیستم از سرنوشت جریمه هایی که مردم پرداخت می کنند نیز اطلاعی ندارم.
فرهادی تاکید کرد: ما (فرمانداری) تاکنون کاری در مورد حل اختلاف بین شهرداری و پلیس تهران در خصوص عوارض طرح زوج و فرد پایتخت انجام نداده ایم و فقط به آنها گفته ایم حاضریم در صورت مراجعه، مساله را حل کنیم که تاکنون هیچ کدام به فرمانداری مراجعه نکرده اند.
فرماندار تهران گفت: تا زمانی که این دو نهاد به فرمانداری مراجعه نکنند از سرنوشت این اختلاف بی اطلاع هستم.
این اظهارنظر فرهادی در حالی است که یکی از خبرگزاری ها چندی پیش به نقل از وی از آشتی میان شهرداری و پلیس راهور با محوریت فرمانداری تهران درباره موضوع اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد خبر داده بود.
اما فرماندار تهران می گوید در گفت وگو با سایر رسانه ها هم گفته که تنها درخواست مراجعه برای حل مشکل داشته است.
اختلاف نظر بر سر اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد از سال گذشته زمانی تشدید شد که برخی اعضای شورا، فرمانداری و نیز پلیس راهور تهران آن را غیرقانونی دانستند و گفتند که جریمه پلیس برای افرادی که به صورت غیرمجاز وارد این محدوده می شوند، کفایت می کند.
اما معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که می گوید اخذ این عوارض قانونی است پیامک های جریمه را نیز به مالکان خودروها ارسال کرده است؛ موضوعی که واکنش «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران را نیز به دنبال داشت و گفت که این پول باید برگردد زیرا گرفتن آن قانونی نیست.
در این میان سردار سید «کمال هادیانفر» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس راهور برای مدیریت ترافیک و کمک به مردم (درباره اخذ این عواض) شکایتی را به دیوان عدالت اداری فرستاده است تا در آنجا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود.
وی با بیان اینکه تصمیمی که در شورای شهر تهران و معاونت حمل و نقل در مورد اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد گرفته شده خلاف قانون است، گفت: هم فرمانداری تهران این تصمیم را نقض کرده است و هم مغایرت با قانون دارد.
اما مسئولان شهرداری می گویند اخذ عوارض در مصوبه شورا بوده و قانونی است.
اختلاف نظر بر سر عوارض ورود به محدوده زوج و فرد در حالی همچنان حل نشده باقی مانده که امسال قرار است این محدوده حذف و تحت شرایط و تسهیلاتی به رینگ(حلقه) دوم طرح ترافیک تبدیل شود.