۰ نفر

واکنش هاشمی به تهمت‌ها/ نباید برداشتن پل گیشا باعث ترافیک شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲
کد خبر: 352814
واکنش هاشمی به تهمت‌ها/ نباید برداشتن پل گیشا باعث ترافیک شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره شائبه سیاسی بودن شورایاری‌ها گفت : «از این تهمت ها به ما نزنید».

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه امروز شورای شهر پرداخت و در پاسخ به این سوال که شائبه سیاسی بودن شورایاری‌ها  در دوران قالیباف نیز مطرح شده بود ، افزود: آن موقع هم نباید تهمت میزدید.

*انتخابات شورایاری‌ها در موعد مقرر انجام می‌شود

هاشمی همچنین درباره تصویب اساسنامه شورایاری‌ها در صحن شورای شهر تهران گفت: ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر طرح دو فوریتی را در این خصوص مطرح کردند.

 وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم انتخابات شورایاری‌ها در موعد مقرر خود انجام شود ، گفت: در گذشته سازمان بازرسی کل کشور نسبت به انتخابات شورایاری‌ها انتقاداتی داشت و هر بار مطرح می‌کرد که این اعتراضات حل می‌شود.

وی افزود: از آنجا که چهار دوره انتخابات برگزار شد این دوره نیز با مخالفت روبه‌رو نشد.

*برداشتن سازه پل گیشا نباید موجب ترافیک شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برداشتن پل گیشا نباید موجب ایجاد ترافیک شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که برداشتن سازه پل از سوی شهرداری موجب ترافیک شدید در آن محدوده می شود، اظهارداشت: باید پس از تکمیل زیر گذر گیشا و امکان تردد خودروها از این زیرگذر، پل روگذر برداشته شود تا مشکل ترافیک در شهر ایجاد نشود.

وی افزود : حناچی (شهردار تهران) مسابقه ای برای تبدیل پل گیشا به مناطق اطراف برای پیاده روها در نظر داشت و تلاش داشت که بر روی پل فعالیت های فرهنگی انجام شود.

* برای ساخت واگن‌های مترو در کشور مشکلی نداریم

هاشمی در ادامه با اشاره به بازدید از کارخانه واگن سازی تهران گفت: این بازدید پیرو فعالیت ستاد فعال کردن مترو برای رسیدن از دو میلیون سفر به ۷ میلیون سفر انجام شده است.

 رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر از ۱۳۰۰ واگن که در مترو فعال است تنها ۲۱۷ خارج از کشور وارد شده و بقیه آنها در کارخانه‌های واگن‌سازی کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: در این بازدید بر این موضوع تأکید شد که می توان با کمک ۴ کارخانه واگن سازی در کشور و امکان سنجی آنها واگن‌های مورد نیاز را در کشور تولید کرد.

*برای نام گذاری خیابان ها به نام مشاهیر و هنرمندان مشکلی نداریم

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر برای نامگذاری ها و اجرای مصوبه شورا اقدامی انجام می‌دهد یا خیر ، گفت: شورای شهر برای نامگذاری معابر و خیابان‌ها بر اساس مصوبه شورا به نام مشاهیر و هنرمندان مشکلی ندارد.