۰ نفر

عضو‌شورای شهر تهران:

افزایش بیش از ۲۳درصدی کرایه تاکسی تهران تخلف است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 352780
افزایش بیش از ۲۳درصدی کرایه تاکسی تهران تخلف است

رییس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق قانون امسال ۲۳ درصد به نرخ کرایه تاکسی تهران اضافه شده و دریافت وجهی بیش از این مقدار تخلف است.

اقتصادآنلاین-فائزه مومنی، محمد علیخانی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای پنجم اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: تاکسی‌ها از هیچ گونه یارانه‌ای استفاده نمی‌کنند و با توجه به تورم موجود این ۲۳ درصد از نظر کارشناسی مبلغ زیادی نیست.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر تاکسی‌ها بر عهده سازمان تاکسیرانی است، تصریح کرد:  در حال حاضر برخی خطوط کمتر از ۲۳ درصد افزایش قیمت داشته اند و باید آن چیزی که مصوب شده را اجرا کنند.

علیخانی در خصوص میزان رضایت تاکسیرانان از این افزایش قیمت نیز گفت: این افزایش قیمت با دولت هماهنگ شده و رانندگان با توجه به تورم موجود راضی نیستند و من هم به آنها حق می‌دهم اما این یک مصوبه است و باید اجرا شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت تغییر در قیمت و یا عرضه حامل‌های انرژی باز هم افزایش قیمت در نرخ کرایه‌ها خواهیم داشت یا خیر، گفت: اعلام شده است سهمیه بندی بنزین اتفاق نخواهد افتاد اما در افزایش قیمت فعلی این موضوع پیش بینی نشده و باید بررسی این مسئله را به آینده موکل کنیم چرا که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.