۰ نفر

نقش زیست شبانه در توسعه اقتصادی فروشگاه‌های شهروند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 351518
نقش زیست شبانه در توسعه اقتصادی فروشگاه‌های شهروند

مجموعه شهروند در ایام ماه مبارک رمضان با شبانه روزی کردن برخی فروشگاه‌ها، ضمن خدمت رسانی به شهروندان به احیای زیست شبانه در شهر نیز، کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توسعه شهرنشینی و تغییر سبک زندگی در کلان شهر ها بیشتر جوانان سکوت و آرامش شب را به هیاهو، ترافیک وآلودگی هوای روزها ترجیح می دهند، که با افزایش صنعتی شدن و طولانی شدن شیفت کاری کارگران تنها فرصت فراغت و تفریح برخی افراد در شب‌ها میباشد، که این اتفاق منجر به پدیده زیست شبانه در بسیاری از شهرهای بزرگ شده است.

امروزه شهرهای بیست و چهار ساعته شهرهایی هستند که از ظرفیت آن ها برای رشد اقتصاد استفاده می‌کتند، اما شهر تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای مهم دنیا این خلا را همچنان در خودش احساس می کند.

نبض زندگی در تهران ناگهان در ساعت مشخصی از حرکت می ایستد و اگر کسی تمایل به گشت و گذار در شب به سرش بزند با در بسته مراکز خرید، رستوران ها و سینماها روبرو می شود، آمارها نشان می دهد زیست شبانه در لندن توانسته نزدیک ۶۶ میلیارد درامد برای آن شهر به همراه داشته باشد در حالی که سهم پایتخت کشور از فرصت اقتصادی زیست شبانه تقریبا نزدیک به صفر است، پدیده زیست شبانه از جمله موضوعاتی است، که بسیار مورد برسی شورای شهر تهران واقع شده است.

برخی فروشگاه‌های‌ ۲۴ ساعته شهروند در ماه رمضان

مجموعه شهروند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری در راستای رضایت خاطر بیشتر شهروندان با شبانه روزی کردن شعب خود تسهیلاتی را فراهم کرده تا شهروندان بتوانند در هرساعتی از شبانه روز که تمایل دارند با مراجعه به فروشگاه های شهروند ضمن خرید مایحتاج ضروری خود ساعاتی را در کنار خانواده به پرسه زنی و گشت و گذار بپردازند.

با گرم تر شدن هوا و بلندی روزها و در آستانه ماه مبارک رمضان مجموعه شهروند تصمیم گرفته فعالیت برخی شعب خود را در این ماه به صورت شبانه روزی کند تا روزه دارانی که ساعات طولانی روز را مشغول عبادت وکار روز مره هستتد ازفرصت افطار تا سحر استفاده کرده و ضمن تامین اقلام مصرفی خود از فضای نشاط آور فروشگاه های شهروند نیز بهره‌مند شوند.

همچنین مجموعه شهروند با شبانه روزی کردن برخی شعب فروشگاه‌های خود ضمن خدمت رسانی بیشتر به شهروندان به احیای زیست شبانه که دغدغه برخی مدیران شهری می‌باشد، کمک کرده است، با توجه به این که یکی از مهم‌ترین تبعات زیست شبانه ایجاد رونق اقتصادی است و تجربه کشورهای دیگر نشان داده، هرگاه زندگی هنگام شب در خیابان‌ها و مراکز خرید جریان داشته باشد بدون تردید رونق اقتصادی  به سادگی محقق خواهد شد.

زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به نقش زیست شبانه در اقتصاد خاطر نشان کرد: در تهران موضوع زیست شبانه بسیار مهم است چرا که می‌توان از این فضا در راستای حل مشکلات شهر استفاده کرد، همچنین توسعه زیست شبانه موجب فعال شدن اقتصاد می‌شود.

همچنین مسعود سریع القلم، مدیرعامل فروشگاه های شهروند در این رابطه بیان کرد: در ماه رمضان ۵ فروشگاه شهروند بیهقی، بوستان، بهاران و بهروز و شهر ری در ماه رمضان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت و تخفیفاتی بین پنج تا ۵۰ درصد بر روی اقلام مختلف به شهروندان ارائه می‌شود.