۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران:

کسی در شورا قصد استعفا ندارد/ افطاری دادن با بودجه شهرداری ممنوع!

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 351150
کسی در شورا قصد استعفا ندارد/ افطاری دادن با بودجه شهرداری ممنوع!

رئیس شورای شهر تهران گفت: در شورای شهر تهران هیچ عضوی قصد استعفا برای حضور در انتخابات مجلس ندارد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت یکی از شهرداران گذشته تهران از محمود میرلوحی و احتمال وساطت وی در این پرونده گفت: تاکنون کسی برای وساطت از من درخواست نکرده و اگر درخواستی در این رابطه باشد، حتماً وساطت می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصابات شهرداری گفت: انتصابات یکی از اختیارات شهردار است و شورا به آن ورود نمی‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص لایحه ارزش افزوده که هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است، افزود: قطعاً تصویب این لایحه به شهرداری‌ها صدمه می‌زند و از مجلس این انتظار را داریم که این لایحه به تصویب نرسد.

هاشمی تصریح کرد: پیش از این برخی عوارض، پراکنده و در اختیار شهرداری نبود که پس از قانون مالیات بر ارزش افزوده، این عوارض متمرکز شد که اگر مجلس لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کند، دوباره این عوارض پراکنده شده و در اختیار شهرداری نیز قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شکایت پلیس از عوارض محدوده طرح ترافیک گفت: هنوز این شکایت پابرجاست و باید دیوان عدالت اداری در خصوص آن تصمیم‌گیری کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص استعفای 6 عضو شورای شهر تهران برای حضور در انتخابات مجلس اظهار داشت: چنین موضوعی در شورا مطرح نیست و هیچ‌کدام از اعضا، چنین قصدی ندارند.

هاشمی درباره سؤالات هماهنگ شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: من درخواستی برای پرسش با موضوع اختلافات شورا نداشته‌ام بلکه پرسش با موضوع اختلاف دیدگاه‌ها در شورا بود.