۰ نفر

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران:

نصب دوربین‌های خروجی زوج و فرد تا خرداد ماه/ جت‌فن‌های تونل‌های توحید و رسالت بیشترین مشکل را دارند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 348843
نصب دوربین‌های خروجی زوج و فرد تا خرداد ماه/ جت‌فن‌های تونل‌های توحید و رسالت بیشترین مشکل را دارند

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از نصب دوربین های خروجی محدوده زوج و فرد تا خردادماه خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ احسان جاهد در واکنش به انتقاداتی درباره دوربین های کنترل ترافیک مبنی بر اینکه در صورت اجرای طرح زوج و فرد، نبود دوربین در خروجی‌ها مشکل ایجاد می‌کند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به این دلیل که در سنوات قبل، نیازی به وجود دوربین در این خروجیها نبوده، در حال حاضر خروجی‌های زوج و فرد دوربین ندارند.

او ادامه داد: قانون شورای شهر و ترافیک این است که از اول تیر امسال محدوده زوج و فرد با عنوان محدوده آلودگی هوا و به صورت دیگری کنترل شود، ان‌شااله تا خرداد ماه خروجی‌های زوج و فرد را دوربین دار میکنیم. نسب این دوربین‌ها از تعطیلات عید شروع شده است و فکر میکنم تا خرداد تمام شود.

جاهد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، تعداد زیادی از دوربین‌ها ،خراب است، گفت: هر سیستم سخت‌افزاری ممکن است مشکل پیدا کند، ما الزاماتی داریم مبنی بر این که هر دوربین بتواند با درصد خوبی داده در اختیار ما بگذارد، هر دوربینی که کیفیت آن از این درصد پایین‌تر بیاید، در برنامه تعمیر، بهسازی یا احتمالا جایگزین قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سطح شهر تهران تعدادی دوربین داریم که باید آنها را جایگزین کنیم و طبیعتا زمانی که دوربین جدید تهیه کنیم آنها را جایگزین خواهیم کرد؛ اما معمولا نقاطی که دوربین‌ها قرار دارند، به گونه‌ای است که شما داده‌هایی که از کل دوربین‌ها میگیرید، قابل استفاده است؛ یعنی ممکن است ماشینی در یک دوربین دیده نشود؛ اما در دوربین بعدی دیده شود. ملاک و مبنای ما اطلاعاتی است که داریم، اگر دوربینی خطایی داشته باشد، تا ما فرصت پیدا کنیم که ایراد آن را رفع کنیم، دوربین‌های دیگر جور آن را می‌کشند. خروجی‌های زوج و فرد هم که مجهز به دوربین شوند، چون نو هستند و کیفیت بهتری دارند، به رفع نقایص کمک می‌کند.

او درباره  نواقص جت فن‌های تونل‌های تهران نیز اظهار کرد: ما در تونل توحید چند جت‌فن را به دلایل تعمیرات از مدار خارج کردیم و زمانی که تعمیر شود دوباره وارد مدار میشود. شرکت با توجه به عمر تونلها و دوره‌هایی که کار کرده است، در پی این امکان بود که برای تعمیر اساسی این جت فنها در داخل کشور با همکاری یکی از شرکت‌های صنایع دفاع که در حوزه صنعت هلیکوپتر کار میکند، همکاری کرده و جت فن‌هایی که ایراد داشته باشند در این برنامه به مرور نو یا اورهال شوند.

جاهد گفت: اگر مشکل فنی وجود داشته باشد، معمولا در تونل توحید و رسالت که عمر بیشتری دارند مشاهده خواهد شد؛ اما جت فنی که معیوب باشد، به آن اجازه کار داده نمیشود و خاموش میشود؛ بنابراین اگر جت فنی کار میکند، به این معنا است که عیب فنی ندارد.