۰ نفر

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران:

کلافه شدن مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از بدقولی خودروسازها/ ۲۷هزار تاکسی فرسوده با سن بالای ۱۰سال در تهران داریم

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 348386
کلافه شدن مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از بدقولی خودروسازها/ ۲۷هزار تاکسی فرسوده با سن بالای ۱۰سال در تهران داریم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران می‌گوید؛ خودروسازها در نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی شهر تهران به آن‌ها کمکی نمی‌کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران  در دومین نشست خبری خود بعد از یکسال گفت: بیش از ۲۰هزار سرویس مدارس تحت پوشش سازمان تاکسیرانی قرار گرفته‌اند و هر راننده دارای پروفایل الکترونیک است. 

او ادامه داد: نرخ کرایه تاکسی بر مبنای تورم است،از دولت میزان تورم را استعلام گرفتیم و هنوز جوابی نداده است‌.فرمانداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی بدین شکل مشکلی ندارد.دریافت هرگونه مبلغ اضافه ممنوع است و از طریق دفاتر هماهنگی امور اداری بر روی این موضوع نظارت می‌کنیم.

او با بیان اینکه 24هزار تاکسی مجهز به پرداخت الکترونیکی شده‌اند، از توزیع6۰هزار حلقه تایر بین تاکسیرانان و بیمه تکمیلی شدن تاکسیرانان متقاضی بیمه خبر داد.

قنادان به چالش همیشگی این سازمان اشاره کرده و گفت: ۲۷هزار تاکسی فرسوده با سن بالای ۱۰سال در تهران داریم،نوسازی ۱۰هزار تاکسی برای خودروسازها عدد بزرگی نیست اما آن‌ها تمایل دارند خودرو شخصی بسازند تا خودرو عمومی. خودروسازها ماشین به ما نمی‌دهند.

او اضافه کرد: خودروی اسقاطی ۵میلیون تومان است و در حال حاضر با قیمت خودروی نو اختلاف نجومی دارد،تاکسیران با این سطح معیشت نمی‌تواند خودرو‌اش را تعویض کند، اما ما بیکار ننشسته‌ایم و بنا داریم با ماشینی که عمر زیر ۳تا ۵سال دارد،نوسازی را تا حدودی انجام دهیم.

قنادان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درارتباط با تخلفات شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان نیز گفت: پرونده دریافت شارژ اضافی توسط شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی بسته شده است و‌مطلقا این خلاف اتفاق نمیفتد.در گذشته برخی از این شرکت‌ها پول‌های هنگفتی از رانندگان تاکسی می‌گرفتند اما این روند فعلا متوقف شده و بازرسی کل کشور از نحوه عملکرد ما راضی است.