۰ نفر

حجت نظری در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اتفاق جدیدی در برنامه پنج‌ساله سوم نیفتاد/ برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی یا کپی بود یا جلوه کاریکاتوری از اقدامات گذشته!

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 344267
اتفاق جدیدی در برنامه پنج‌ساله سوم نیفتاد/ برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی یا کپی بود یا جلوه کاریکاتوری از اقدامات گذشته!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است؛ کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی در سال گذشته به زیرساخت‌های این حوزه صدمه بزرگی وارد کرده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حجت نظری درباره اثرات کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی بر روی فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی با ترکیب و شعار شورای پنجم همخوانی ندارد،زیرا رویکرد اصلاح طلبانه از طریق آجر و سیمان قابل نشان دادن نیست و قطعا باید با فعالیت‌های فرهنگی تغییراتی ایجاد می‌کردیم. 

او با بیان اینکه علاوه بر کاهش 35درصدی بودجه فرهنگی و اجتماعی، تخصیص بودجه این حوزه نیز 50درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد:  کاهش بودجه این حوزه باعث توقف توسعه ما در حوزه زیرساخت و پروژه‌هایی که می‌توانستند تکمیل شوند بود، به نحوی که ساخت مجموعه فرهنگی رازی یا برج طغرل هنوز به اتمام نرسیده است. همچنین برای پروژه زورخانه پولاد و خانه پدری مرحوم تختی که بودجه در نظر گرفته شده بود، اما تخصیص بودجه اتفاق نیفتاد. 

نظری اضافه کرد: همچنین در حوزه برنامه‌ریزی هم نتوانستیم اتفاق خاصی رقم بزنیم؛ بخشی از ان مربوط به بی ثباتی و تغییر معاونت بود و بخشی به دلیل عدم هماهنگی نهاد سیاستگذار و مجری. معاونت فرهنگی و اجتماعی احساس کرد می‌تواند به صورت جزیره جداگانه برنامه ها را اجرا کند و در نتیجه به هیچ وجه با کمیسیون تعامل برقرار نکرده و حوزه اجرا دچار مشکل شد. 

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: خیلی از اتفاقاتی نیز که در برنامه پنج‌ساله سوم افتاد یا کپی برداری از برنامه‌هایی که قبلا اجرا میشد، بود یا جلوه‌ای کاریکاتوری از آن‌ها.

او در نهایت ابراز امیدواری کرد که؛ در سال جدید نحوه تعامل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با معاونت متفاوت باشد و نهاد سیاستگذار و نظارت در کنار مجری راه بهتری برای خدمت رسانی به مردم پیدا کنند.