۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد؛

لایروبی تمامی کانال‌ها و مسیل‌های پایتخت

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰
کد خبر: 343690
لایروبی تمامی کانال‌ها و مسیل‌های پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار ۱۰ ایستگاه خدمات شهری همزمان با احتمال وقوع سیل در پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی یزدانی در این باره گفت: در تهران بیش از ۵۰۰ کیلومتر کانال و مسیل ‌و بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی شامل انهار داریم که تمامی این ها در گذشته به طور کامل لایروبی و آماده سازی شده اند.

وی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای خدمات شهری از روز یکشنبه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه خدمات شهری در تهران برپا شده است که در تمامی آنها ماشین الات و تجهیزات لازم برای ساماندهی شهر در زمان بارش شدید باران وجود دارد.

یزدانی از آماده باش ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ٥٠٠٠ نفر نیروی انسانی در سازمان پسماند و مناطق ٢٢ گانه و ٣٠٠٠ نفر در سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از عوامل کارگری خدمات شهری نیز در صورت بروز بحران در شهر حضور فعال خواهند داشت، گفت: به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه ها و شبکه ها اصلی و فرعی آب به طور مداوم رصد می شوند و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

براساس گزارش شهرنوشت، وی با تاکید بر اینکه در صورت بارش بسیار شدید نیز هیچ یک از کانال ها و شبکه های اصلی تهران و حریم دچار انسداد نخواهند شد، عنوان کرد: شهرداری تلاش کرد تا به وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل کند، اما یک سوی دیگر این مسئله همکاری شهروندان است؛ به این معنی که شهروندان از ریختن زباله و ضایعات در مسیر انهار، رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند تا احتمال هرگونه خطر رفع شود.