۰ نفر

گردآوری تجهیزان لازم برای هدایت آب در تهران

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 343677
گردآوری تجهیزان لازم برای هدایت آب در تهران

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از رصد مداوم مسیل ها، روددره ها و رودخانه‌های پایتخت به دنبال بارش باران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اصغر عطایی با اشاره به وقوع بارش باران از شب گذشته در شهر تهران اظهار کرد: بارش‌های گسترده‌ای از شب گذشته آغاز شده است، اما ما از ماه‌ها قبل پیش بینی‌های لازم و تمهیدات مناسب را در این خصوص در نظر گرفته بودیم و معمولاً هر کاری که با برنامه ریزی صورت گیرد حتماً با شکست رو به رو نخواهد شد.

وی با بیان اینکه غافلگیری در هنگام بارش به دلیل عدم آمادگی است، عنوان کرد: در سطح شهر تهران کانال‌ها و مسیلهای بسیار زیادی وجود دارد که در طول سال از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مناطق کنترل می‌شوند. البته بارش‌ها در پاییز و زمستان گذشته بسیار قوی‌تر از امروز بوده و ما هیچ مشکلی نداشتیم.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره احتمال وقوع سیل در پایتخت عنوان کرد: در شبکه‌های مجازی شایعات زیادی مطرح می‌شود، اما هواشناسی اعلام کرده که تهران هوای بارانی خواهد داشت و البته بارش‌های بهاری به صورت رگباری و غیر قابل پیش‌بینی خواهند بود، اما تجهیزات لازم، ماشین آلات مناسب و زیرساخت‌های کافی برای هدایت آب وجود دارد و از این رو دچار مشکل نخواهیم شد.

عطایی ادامه داد: با تمام این تفاسیر محل‌هایی که امکان وقوع سیل در آن‌ها وجود دارد همچون رود دره‌ها، رودخانه‌ها، مسیل ها، پارک‌ها و نزدیک رودخانه کن که احتمال دارد حجم آب در آن‌ها زیاد شود به طور مداوم پایش می‌شود و تذکرات لازم در این باره به مناطق داده شده و آن‌ها کنترل و رصد دائمی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین مناطق در محل‌هایی که امکان وقوع سیلاب وجود دارد به تمام مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران آمدند تذکرات لازم را ارائه می‌دهند تا اطراف رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران به مردم پایتخت اطمینان خاطر داد که سیل در تهران اتفاق نمی‌افتد و مردم در آرامش کامل به سر ببرند و از اوقات فراغت خود استفاده کنند.