۰ نفر

معاون شهردار تهران خبر داد؛

ارائه لایحه دو فوریتی اصلاح بودجه امسال شهرداری تهران

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 342039
ارائه لایحه دو فوریتی اصلاح بودجه امسال شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، از ارایه لایحه دو فوریتی اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران در روز یکشنبه به شورای شهر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سکینه اشرفی، در خصوص آخرین وضعیت تحقق بودجه امسال شهرداری تهران و کسری احتمالی بودجه اظهار کرد: حدود ٩٤ درصد بودجه نقد شهرداری و بخش عمده‌ای از درآمد غیرنقد شهرداری تهران محقق شده است و بنابراین برخی اظهارنظرها در خصوص کسری بودجه 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری دقیق نیست و نمی‌توان آن را تائید کرد.

وی افزود: البته در تحقق درآمدهای غیرنقد مشکلاتی وجود داشت که بعد از مصوبه شورای شهر تهران در این خصوص، عقب‌ماندگی‌های بودجه‌ای در این بخش تا حدی جبران شد و در حال حاضر هم بودجه نقد و هم بودجه غیرنقد، تحقق مناسبی داشته‌اند. هچنین لازم به ذکر است بین تحقق درآمد و وصول درآمد شکاف وجود دارد و این شکاف با پرداخت تعهدات دولت با توجه به ردیف های بودجه ٩٧ کشور و عوارض شهری مرتفع خواهد شد.

به گفته اشرفی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که کسری بودجه شهرداری تهران در سال جاری، کمتر ازپیش بینی  های انجام  شده است.

معاون شهردار تهران در ادامه به موضوع ضرورت اصلاح بودجه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کسری بودجه جدی برای سال جاری وجود ندارد و امیدواریم در همین چند روز باقی‌مانده، با توجه به روند پرداخت عوارض‌های سالانه از سوی شهروندان، کسری بودجه نیز به کمترین حد خود برسد اما با این وجود، با توجه به نیازی که برای پرداخت مابه التفاوت ها و نیز تامین بخشی از هزینه‌های ضروری، باید اصلاحاتی در بودجه انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، یک لایحه دو فوریتی برای اصلاح بودجه سال 1397 شهرداری تهران روز یکشنبه، 26 اسفندماه، تقدیم شورای شهر خواهد شد.

اشرفی تصریح کرد: در این اصلاحیه سرجمع درآمدهای و هزینه‌های شهرداری تغییری نخواهد داشت اما برخی ردیف های تملک سرمایه ای و هزینه‌ای جابجا می‌شوند تا مجوز قانونی برای تخصیص بودجه به هزینه‌های ضروری در شهرداری تهران وجود داشته باشد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد که شهرداری به اجرای قانون و بودجه مصوب شورای شهر تهران پایبند است و در همین راستا، برای هر  تغییری در بودجه خود را ملزم به اخذ مصوبه شورای شهر می داند.