۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز تخریب باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد!

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 341015
مجوز تخریب باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد!

وزارت راه و شهرسازی در اقدامی تامل‌برانگیز، مالکیت باغی ۶هزار متری در ولنجک که پیش از این متعلق به سازمان منابع طبیعی کشور بوده را برای ساخت هتل به مالک مجموعه هتل‌های اسپیناس واگذار کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ این‌روزها از نظر برخی، زمین جایی است که بتوان در آن برج و بارو ساخت و به نحوی صرفه اقتصادی ایجاد کرد. صرفه محیط‌زیستی، داشتن هوای پاک و حفظ درختان برای نسل آینده در مقابل مزه سودهای کلان، معنی و مفهومی برای سودجویان ندارد. برخی دیگر نیز جاده صاف کن سودجویان می‌شوند و سهم خودشان را از سفره پهن شده می‌گیرند و ادامه ماجرا ارتباطی با آن‌ها و زندگی‌شان ندارد.

باغات تهران نیز بیش از یک دهه است که میان سوداگران برج‌سازی چرخ می‌خورند و هر بار با یک بهانه‌ و چرب کردن سیبیل همان جاده صاف‌کن‌ها، باغات تبدیل به درختانی از جنس سیمان و گچ می‌شود.

 مطابق با اخبار واصله به خبرنگار شهری اقتصادآنلاین، ملکی به مساحت 6هزار و 700 متر مربع در عرصه جنگل‌کاری ولنجک و دارای کاربری غیرقابل تغییر به نام زمین فاقد کاربری جهت احداث هتل به مالک مجموعه هتل‌های اسپیناس در کل به مبلغ 56.7میلیارد تومان به اسم اجاره و به شرط تملیک واگذار شده است.

طبق نامه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران این ملک متعلق به منابع طبیعی بوده و در تراز ارتفاعی 1800متر واقع شده است. البته مطابق با اسناد رسیده به اقتصاد آنلاین چندی پیش این ملک به وزارت راه و شهرسازی واگذار می‌شود.

با وجود داشتن کاربری غیرقابل تغییر و در شرایطی که اداره کل راه و شهرسازی صلاحیت اعمال نظر در نوع کاربری ملک را ندارد، این اداره اجازه تغییر کاربری و ساخت هتل را از پیش صادر کرده است.

در این باغ از مجموع 419درخت، تاکنون 198درخت قطع و خشک شده است. مالک در تلاش است رای باغی به 20تیرماه سال جاری که در کمیسیون ماده7 حفظ و صیانت از باغات برای این ملک صادر شده را بشکند و تبدیل به غیرباغ کند.

نکته جالب ماجرا این است که شخص تحویل گیرنده ملک یا همان مالک مجموعه‌ هتل‌های اسپیناس، آدرس شرکت خود را زیر زمین یک ملک در خیابان انقلاب عنوان کرده است!

در زیر برخی اسناد مربوطه به این باغ کُشی را می‌بینید؛

مجوز باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد

مجوز باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد

مجوز باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد

مجوز باغ ۶هزار متری ولنجک صادر شد

صورت‌جلسه کمیسیون باغات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص ملک ولنجک بلوار دانشجو

برای دریافت فایل کلیک کنید