۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

حناچی تهدید به استیضاح شد!/ نام گذاری 13معبر و بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 340842
حناچی تهدید به استیضاح شد!/ نام گذاری 13معبر و بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران

یکی از اعضای شورای شهر تهران در پی یکی از انتصابات شهردار تهران، او را به استیضاح تهدید کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در ابتدای جلسه امروز صحن علنی شورای شهر تهران محمود میرلوحی،عضو شورای شهر تهران نسبت به شفاف نبودن قراردادهای پیمانکاران اعتراض کرد و گفت: تعیین صلاحیت های پیمانکاران در کارهای عمرانی، زیباسازی، پسماند و ... به شیوه‌ای اتفاق می‌افتد که نیاز به شفاف سازی دارد.

او ادامه داد: به ساز و کار انتخاب پیمانکاران نقد جدی وارد است و ساز و کار طرف انتخاب طرف قراردادهای شهرداری در حوزه آسفالت، زیباسازی و ... نیازمند تحقق فضای رقابتی است. بررسی دلایل تاخیر در عقد قراردادهای پسماند باعث می‌شود فرآیند قیمت‌گذاری و تعیین صلاحیت پیمانکاران با وضعیت بهتری انجام شود.

حناچی تهدید به استیضاح شد!

حجت نظری، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار کرد:متأسفانه در کمتر از یک سال گذشته شهرداری سه سرپرست برای سازمان ورزش انتخاب کرده است و این نشان از بی‌ثباتی است.

او اضافه کرد: سرپرست جدید سنخیتی با سازمان ورزش ندارد و در مورد انتصابات به شهردار تهران تذکر می‌دهم و در صورت عدم توجه نسبت به صلاحیت خود ایشان در صحن شورا تصمیم‌گیری می‌‌کنیم.

پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری درباره برنامه پنج‌ساله سوم 

همچنین شورای شهر تهران نسبت به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری مخالفت کرد و گفت که فرمانداری خارج از زمان مقرر ایرادات را مطرح کرده و همین طور ایرادات مطرح شده بسیار کلی بوده است، بنابراین شورا روی مصوبه خود پافشاری می‌کند.

نام گذاری 13معبر و بازار میوه و تره‌بار

همچنین مطابق با پیشنهاد محمد جواد حق‌شناس،رییس کمیته نامگذاری خیابان پگاه در محدوده میرداماد منطقه ۳ شهرداری تهران به  دکتر محسن نوربخش، خیابان بی نام در محدوده مدنی واقع در منطقه ۷ به شهید محمدرضا فتاحی منش، بوستان بی نام در محدوده مدنی واقع در منطقه ۷ شهرداری تهران به نام بنام  سایه سار ،کوچه بی نام در محدوده مسیل باختر واقع در منطقه ۸ شهرداری تهران به نام شهید صمد ذوقی، کوچه منصوری در محدوده خزانه واقع در منطه ۱۶ شهرداری تهران به نام مجید ایوبی نامگذاری شد. 

همچنین بازار میوه و تره بار بی نام در محله شهر آرا و فرحزاد واقع در منطقه 2 به ترتیب به نام‌های به نام امین و فرحزاد،بازار میوه و تره بار در محله مجیدیه واقع در منطقه 8 به نام هفت خانگی، بازار میوه و تره بار بی نام در محله آشتیانی واقع در منطقه 13 به نام آشتیانی و بازار میوه و تره بار بی نام در محله اسدی به نام ایرانمهر نامگذاری شدند. 

رد لایحه ساماندهی و یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران

در ادامه زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح نظر کمیسیون درباره لایحه ساماندهی و یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران گفت:با توجه به مفاد مصوبه «الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه ساماندهی و یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران» صراحتاً از شهرداری خواسته شده است به منظور ارتقای زیرساخت های لازم، توسعه و توان افزایی مراکز امداد و نجات در ارایه خدمات به شهروندان و با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه، لایحه پیشنهادی خود را ارایه کند. لازم به ذکر است در این مصوبه تکلیف اجرایی در راستای یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات برای شهرداری تهران متصور نشده است.

وی ادامه داد: هدف از درخواست ارسال لایحه موصوف، پیش بینی، برنامه ریزی و عملیاتی نمودن استقرار خودروهای اورژانس و تجهیزات نجات در ایستگاه هایی از سازمان های آتش نشانی و مدیریت بحران بوده است که در مواقع مورد نیاز به همراه گروه های امداد به سمت مراکز و شهروندان آسیب دیده حرکت و ارایه خدمات کند. 

به گفته نوری؛ به نظر می رسد خلاء های موجود در امر امداد و نجات بیشتر به فقدان هماهنگی در انجام عملیات بوده و مستلزم هدایت هماهنگ و یکپارچه سازمان های مرتبط می باشد. از سوی دیگر نظر به کار ویژه های تعریف شده برای سازمان های متولی امر امداد و نجات و انجام وظایف تخصصی توسط هر کدام، ادغام این سازمان ها می تواند احتمال تداخل عملکرد و امور اجرایی و ایجاد کاستی در توان و ظرفیت اجرایی آنها را به دنبال داشته باشد.

نوری با بیان اینکه بطرح «ادغام سازمان های اورژانس، مدیریت بحران و هلال احمر و تشکیل وزارت خانه مدیریت بحران» با هدف ایجاد مدیریت یکپارچه سوانح، در مرداد ماه سال جاری در مجلس مطرح شده گفت که؛ که با توجه به گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس طرح مزبور رد شده است.از این رو با توجه به موارد فوق الذکر این کمیسیون لایحه مد نظر را در کلیات و جزییات رد می‌کند.

نظر کمیسیون با اکثریت آرا به تصویب رسید و لایحه مذکور رد شد.