۰ نفر

کرایه حمل ونقل عمومی افزایش پیدا می‌کند

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 339832
کرایه حمل ونقل عمومی افزایش پیدا می‌کند

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۸ در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمد علی کرونی با اشاره به بررسی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد شهرداری در کمیسیون حمل و نقل بررسی شده و به دلیل اینکه نرخ کرایه‌ها به صورت تبصره‌ای از بودجه به شورا ارائه شده، تصمیمات گرفته شده از کمیسیون تخصصی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد تا از طریق این کمیسیون به صحن آورده شود.

وی با اشاره تصویب پیشنهاد شهرداری در خصوص نرخ بلیت اتوبوس در کمیسیون حمل و نقل افزود: کلیات پیشنهاد شهرداری با توجه به هزینه‌های موجود به تصویب رسید و تنها تغییرات اندکی داده شد؛ پیشنهاد کمیسیون برای پوشش هزینه‌ها افزایش ۲۵ درصدی است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص نرخ کرایه‌های تاکسی هم توضیح داد: افزایش کرایه‌های تاکسی بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی تا پایان سال ۹۷ خواهد بود.

کرونی در ادامه با اشاره به نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص نرخ بلیت مترو گفت: پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل، برای بلیت‌های تک سفره رقم یک هزار و ۲۰۰ تومان است، مشابه سال گذشته که بلیت تک سفره ۲۰۰ تومان افزایش داشت. نرخ بلیت متروی فرودگاه امام خمینی ۹ هزار تومان و پیشنهاد کمیسیون برای نرخ بلیت تک سفره خط متروی کرج هم، ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین شهرداری برای بلیت‌های اعتباری از صفر تا ۵۰ درصد می‌تواند تخفیف (با توجه به مسافت طی شده توسط مسافران) پیش بینی کند.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری در صحن شورا از افزایش ۱۱۷ میلیارد تومانی بودجه شرکت مترو و ۵۰ میلیارد تومانی شرکت بهره برداری مترو در کمیسیون تلفیق شورای شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه با نظر مساعد اعضای کمیسیون تلفیق شورای شهر افزایش بودجه شرکت مترو در سال ۹۸ به میزان ۱۱۷ میلیارد تومان و شرکت بهره برداری به میزان ۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسید؛ امیدواریم این موضوع در صحن شورا نیز به تصویب نهایی برسد.

به گفته کرونی، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، تمرکز اصلی اعتبارات حوزه حمل و نقل در سال ۹۸ را به سمت توسعه و تکمیل شبکه ریلی تهران سوق داده و انتظار می‌رود شهرداری تهران نیز با حساسیت ویژه، تحقق سایر منابع درآمدی از جمله فاینانس، اوراق مشارکت و مجتمع‌های ایستگاهی را پیگیری کند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: توجه به تجربه‌های ناموفق پروژه‌های توسعه دوچرخه در تهران، اعتبارات در نظر گرفته برای اعطای تسهیلات ترویج و گسترش دوچرخه سواری از محل کمک‌های فنی و اعتباری، از مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به ۶ میلیارد تومان کاهش یافت که این تصمیم کمیسیون تلفیق در صحن رأی نیاورد.

 نرخ‌های پیشنهادی بعد از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه در صحن شورا به تصویب می‌رسد و پس از تأیید در فرمانداری اجرایی می‌شود.