۰ نفر

بعد از نزدیک به ۱۰سال؛

بلاخره مرکز نمایش‌های آیینی صبا تکمیل می‌شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 339379
بلاخره مرکز نمایش‌های آیینی صبا تکمیل می‌شود

اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که ساخت مرکز نمایش‌های آیینی صبا بلاخره بعد از نزدیک به ۱۰سال تکمیل شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اعضای شورای شهر تهران در جلسه نوبت عصر به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸ شهرداری پرداختند و بند ۲ تبصره ۷ را بررسی کردند.

 در بند ۲ شهرداری تهران مجاز شده است همه پروژه های جدید نیمه تمام و اماکن در حال بهره‌برداری را با رعایت کاربری‌های مصوب به بخش خصوصی واگذار کند. 

حجت نظری درباره این بند گفت: وقتی شهرداری می تواند با نیروهای خود مسائل را اداره کند نیازی به برون‌سپاری نیست.  پیشنهاد من حذف واژه برون‌سپاری است. ما در مورد پروژه‌های جدید یا نیمه تمام بحثی نداریم و برون سپاری در این موارد اشکالی ندارد اما از نظر من در بارت پروژه‌های در حال بهره‌برداری باید واژه برون سپاری حذف شود.

پس از پیشنهاد نظری، محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با او‌گفت: در درون سازمان متأسفانه کارها همواره با کیفیت پایین و هزینه بالا انجام می شود و اگر بتوانیم از طریق پیمانکاران (و نه به صورت امانی) کارها را انجام دهیم بهتر انجام می شود.

میرلوحی اضافه کرد: امروز ۷۰ درصد ظرفیت ورزشگاه های ما باطل مانده و استفاده نمی شود و عملکرد ۴۰۹ مرکز ورزشی به شدت پایین است. معنای برون سپاری افزایش کارایی و کاهش قیمت تمام شده است.

در ادامه شهربانو امانی به عنوان موافق پیشنهاد حجت نظری گفت: یک نیروی متورم در شهرداری وجود دارد که بعضا این افراد بیکاری هم دارند و به صحبت با یکدیگر می‌پردازند و اینگونه وقت خود را پر می‌کنند. بیکاری از شرارت بدتر است و بیکاری پنهان از بیکاری رسمی بدتر است. بنابراین لازم است از پرسنل شهرداری به نحو بهتری استفاده کنیم.

 در ادامه سید حسن رسولی نیز در مخالفت با پیشنهاد نظری اظهار کرپ: سر و سامان دادن به منابع انسانی در تبصره ۲۳ گنجانده شده است.

درنهایت این پیشنهاد با ۴ موافق و ۱۳ مخالف به تصویب نرسید. 

در ادامه، حجت نظری پیشنهاد داد تا در بند ۳ تبصره ۷ تأیید و ابلاغ آیین‌نامه توسط شورا و در صحن اتفاق بیفتد؛ نه در کمیسیون برنامه و بودجه. 

در این بند شهرداری موظف شده است تا جهت بهره برداری از زیرساخت ها، تاسیسات و اماکن شهری دارای قابلیت اداره خودگردان از ظرفیت بخش خصوصی در قالب قراردادهای مشارکت عمومی_ خصوصی واگذاری یا اجاره بلندمدت استفاده کرده و بر اساس آیین‌نامه اجرایی این بند که حداکثر تا پایان خردادماه توسط شهرداری تهیه و پس از تایید کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ خواهد شد، نسبت به کاهش هزینه نگهداشت شهر و اماکن شهری از این طریق به میزان ۲۰ درصد در سال اقدام کند.

اعضای شورای شهر تهران با این پیشنهاد هم موافقت نکردند.

در ادامه بند ۶ تبصره ۷ مورد بررسی قرار گرفت. در بند ۶ مقرر شده است انجام پروژه های ذیل بند با استفاده از روش های مشارکت عمومی_ خصوصی در اولویت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی قرار گیرد؛ به نحوی که حداقل ۲۰ درصد این پروژه ها در سال ۹۸ تعیین تکلیف شوند. 

ذیل این بند، ۲۸ پروژه نام برده شده است.

 شهربانو امانی پیشنهاد حذف ردیف ۲۳ را از این پروژه ها مطرح کرد. ردیف ۲۳ به احداث مجموعه فرهنگی خانه شهر میدان امام خمینی اختصاص داشت. امانی درباره این ردیف گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته بحث بارگذاری بی حد و اندازه در این منطقه تحمیل شده است، بهتر است این ردیف حذف شود تا دیگر در این میدان بارگذاری نشود و سازه ای ساخته نشود.

 پیشنهاد امانی با چهار موافق و ۱۴ مخالف تصویب نشد.

 علی اعطا، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد تا یک ردیف به پروژه‌های نامبرده شده اضافه شود.

 علی اعطا در این باره گفت: باغ صبا بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار ارزشمندی است. این باغ زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر دارد که حدود سال ۸۳ آغاز شده و اکنون ۳ تا ۴ سال است که متوقف شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا پروژه  مرکز همایش های آیینی باغ صبا نیز به پروژه‌های نام برده شده در این بند اضافه شود.

 پیشنهاد اعطا با ۱۷ موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

در ادامه تبصره های ۸، ۹، ۱۰، ۱۲ و ۱۳ نیز بدون تغییر به تصویب رسیدند.