۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

تعیین تکلیف باغات با نظر مستقیم اعضای شورای شهر

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 338420
تعیین تکلیف باغات با نظر مستقیم اعضای شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران، شهرداری را مکلف کردند تا کمیته فنی باغ را با حضور نمایندگانی که آنها تعیین کرده اند، تشکیل دهند تا نسبت به باغات تصمیم گیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه بررسی لایحه برج باغ ها، صدراعظم نوری درباره ماده ۷ این لایحه گفت: پیشنهاد میشود در کمیته فنی باغ علاوه بر حضور نماینده معاونت شهرسازی و معماری، نماینده سازمان بوستان ها و فضای سبز، کارشناسان خبره متخصص اکولوژی، گیاهی و میراث فرهنگی نیز حضور یابند تا نسبت به باغاتی که دارای ارزش فرهنگی هستند، تصمیم گیری درستی اتخاذ شود.

محمد سالاری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: نماینده فضای سبز همان کارکرد اکولوژیک گیاهی را دارد و در صورتیکه تعداد افراد در این کمیته افزایش یابد، تصمیم گیری درباره آن سخت خواهد بود.

در نهایت اعضای شورای شهر توافق کردند تا نماینده میراث فرهنگی و یک فرد با تخصص اکولوژی گیاهی نیز در کمیته فنی باغ حضور داشته باشند.

ماده ۷ این لایحه که در آن مقرر کرده است صدور پروانه ساختمان در باغات صرفاً توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر موارد تعیین شده انجام شود و آئین نامه اجرایی بر نحوه عملکرد دقیق آن در مدت زمان حداکثر یک ماه توسط معاونت تدوین شود.

در ادامه جلسه، اعضای شورای شهر به ماده ۸ نیز رای دادند که بر اساس آن شهرداری تهران مکلف است در جهت حفاظت حداکثری از باغات غیرخصوصی موجود در پهنه های مختلف پیشنهاد تغییر این پهنه ها به فضای سبز عمومی را به مراجع قانونی در مدت زمان ۶ ماه برای تصویب ارائه کند.